vuuren1 schreef:Dat revisiebedrijf mag dan aantonen waarom de garantie dan zou vervallen.
Dat kunnen ze vooraf nooit zo stellen zonder te weten wat er aan de motor komt.
Ofwel het is goed dat er niet geknoeid wordt maar uitsluiten van garantie zonder iets ook maar eerst te hebben bekeken is onzin.
Ik zou het gewoon van staal maken, dan heb je de minste kans op elektrolyse en dan mag dat revisiebedrijf vertellen wat er niet goed aan is.
Uiteraard mag het spruitstuk de doorstroming van de koelvloeistof in de motor niet negatief beinvloeden.
Het uitsluiten van Garantie is enkel voor mogelijke schade ten gevolge van falen van het uitlaatspruitstuk en de bewijsbare gevolgen daarvan, ook hier is wetgeving daarover Hans.Probleem is dat geen enkele mij bekende verzekering het dan wel gaat verzekeren, ook logisch er wordt wat geknoeid op bootjes hoef ik jou niet te vertellen denk ik...
Wij willen met onze boot vanaf 2017 een poos zonder mast gaan varen en de Belgische en Franse kanalen bezoeken, dus alles op de motor en ik wil dat op een verantwoorde en geruste wijze doen, pensioen moet genieten zijn
Dus heb ik een gewoon origineel Perkins droog uitlaatspruitstuk besteld , en dat gaan we hittebestendig afschermen , de injectiebocht past erop dus ik zit met een 36 cm ipv 8cm die warm word .
Nadeel : warmte zal iets meer zijn maar blijft binnen de perken vermoed ik.
Voordeel : geen enkele kans op lekkage en garantieperikelen en eenvoud van reparatie en of vervanging indien nodig.
even na de kwestie,
Bedankt voor het meedenken, is jullie werf bezig met een beurtvaerder op dit moment ? is bezoek na afspraak eventueel mogelijk ?
---------------------
Voor de MOD mogelijk hoort dit topic hier helemaal niet meer thuis , verplaats dan naar de juiste rubriek aub.
---------------------