Te koop set van 9 landvasten: 16 mm, PPMF, diverse lengtes

Te koop set van 9 landvasten: 16 mm, PPMF, diverse lengtes

Berichtdoor Tonny » 31 Mei 2026, 17:14

Te koop een volledige, nieuwe, set PPMF landvasten 16 mm dia. in verschillende lengtes:

2 stuks 5,5 m (geel)
2 stuks 7,5 m (blauw)
2 stuks 11,5 m (rood)
2 stuks 14,5 m (groen)
1 stuk 19 m

Afbeelding

De minimale breeksterkte van deze PPMF lijnen is 3.770 kg, dus ook goed voor grotere boten. Deze lijnen zijn extreem soepel en liggen goed in de hand zelfs beter als de gevlochten lijnen die vaak te glad worden ervaren. De lijnen blijven bovendien drijven dus kunnen niet in de schroef komen.

Het fijne aan deze lijnen is dat ze voorzien zijn van kleurcoderingen waardoor je meteen de juiste lengte weet en ook de lus gemakkelijk terug vindt als de lijnen op het dek liggen. Ze zijn voorzien van aangesplitste lussen van 30 cm (40 cm bij de 19 m lijn).

De korte lengte (geel) is ideaal om op de middenbolder te gebruiken in de sluizen zodat je niet staat te haspelen met veel te lange lijnen. De blauwe zijn iedeaal voor achteraan en de rode voor vooraan. Als de bolders te ver af staan zijn er nog twee lijnen van 14,5 m. Bovendien een extra lange lijn als sleeplijn of in extreme omstandigheden, als je moet vastmaken aan een boom of dergelijk die verder weg staat. Met deze set ben je klaar voor elke situatie en heb je steeds aan beide kanten van je boot de juiste landvasten klaar liggen.

Voor € 130,- kun je dit komen ophalen in Lanaken, vlak over de grens bij Maastricht of ik kan het opsturen, vanwege het gewicht (13,5 kg) voor € 17,- AUB geen onzin biedingen, dit is mijn uiterste prijs.

Hier nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tonny

Re: Te koop set van 9 landvasten: 16 mm, PPMF, diverse lengt

Berichtdoor Sapper_Morton » 02 Jun 2026, 09:58

De landvasten zijn voor ons bootje te zwaar / dik maar je brengt me wel op een idee.
2 korte landvasten voor in de sluizen, goed idee want soms sta je idd te hannesen met
veel te lange touwen.
Gebruikers-avatar
Sapper_Morton

ligplaats: Barendrecht
info: Vennautic Confident 780
Sole Mini 29 V0

Berichtdoor kajoe » 03 Jun 2026, 07:14

touwtjes kunnen nooit lang genoeg zijn ,
lengtes kn je nog inkorten als nodig korte eindjes niet .helaas zien we vaak bij jachten dat de ogen veels te klein zijn je krijgt ze amper om een bolder maar op afstand er af wippen wil al helemaal niet
en breekt er soms paniek uit grote ogen gooi je ook makkelijker op afstand om een bolder kijk eens wat rond hoe de binnenvaart het heeft .
ook kan ik aanraden om tenminste een touwtje aan boord te hebben met een redelijke haak er an gesplitst kan vaak goed te pas komen (we hadden in bv amsterdam op alle bunkerboten zo een geval ook de parlevinkers /waterboten en andere in de havens werkzame scheepjes .
voor mij bv bootje 11 m gebruik ik 2 maal 20 m 2x 12 m en 2x 8m dikte 14 mm zo soeppel mogelijk het meest gebruiken we de midden bolder om aan te leggen daarna de rest .
ok mijn luxe motor 38 m hadden we 2x de anderhalve lengte van het schip voor en 2x 25 meter achter en nog wat vaarraad dikte 26 mm an we waren blij dat het gedonder met staaldraden over was al hadden we nog wel 2 kuiltjes in het herft liggen .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Amileofhome » 03 Jun 2026, 18:07

Kennis en ervaring gaan nooit boven normale omgang en fatsoen. A.u.b. verwijder al die posts, treed op als admin! en zorg dat de verkoper gewoon een mooi setje lijnen kan verkopen via dit forum. Zonder onzinnige bijdrages
Amileofhome

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 03 Jun 2026, 18:27

Amileofhome schreef:Kennis en ervaring gaan nooit boven normale omgang en fatsoen. A.u.b. verwijder al die posts, treed op als admin! en zorg dat de verkoper gewoon een mooi setje lijnen kan verkopen via dit forum. Zonder onzinnige bijdrages

Terechte opmerking, bij deze het topic opgeschoond.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 04 Jun 2026, 05:40

Erg jammer, zoveel was er hier niet aan de hand.
Er is al weinig activiteit en als we nu ook al last gaan hebben van lange tenen conform huidig tijdsbeeld.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor pascall » 04 Jun 2026, 06:45

chaea schreef:Erg jammer, zoveel was er hier niet aan de hand.
Er is al weinig activiteit en als we nu ook al last gaan hebben van lange tenen conform huidig tijdsbeeld.

Chaea, het gaat niet specifiek om dit geval het gaat veel breeder, dat is ook een van de reden dat het zo stil is op het forum.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 04 Jun 2026, 08:25

ik dacht dat een forum was om zaken met elkaar te delen elkaar wijzer te maken en te leren van anderen .
maar ja als je niets of weinig meer maar uiten zal het langzaam stil worden en de zaak uitsterven helaas
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor pascall » 04 Jun 2026, 08:29

kajoe schreef:ik dacht dat een forum was om zaken met elkaar te delen elkaar wijzer te maken en te leren van anderen .
maar ja als je niets of weinig meer maar uiten zal het langzaam stil worden en de zaak uitsterven helaas

Uiteraard maar laat elkaar wel in waarden.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 04 Jun 2026, 08:47

Als een leerling in de klas een vraag stelt en hij wordt dan voor domoor uitgemaakt door andere leerlingen durft hij nooit meer een vraag te stellen.
Zeker niet als de docent niet ingrijpt.
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Volgende

Terug naar Te koop aangeboden