opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees
door semfloris » 13 Okt 2025, 06:12
Goedemorgen allemaal,
Ben onze stalen trots aan het herstellen en wil graag de wand bekleding laten vervangen door een bedrijf. Weet iemand een goed bedrijf in Zeeland of daar in de buurt die dit goed kan. Heb er helaas zelf niet de tijd voor momenteel. Heb redelijk grote ramen in de stuurhut en dit wil ik mooi laten vervangen de bekleding erom heen. Deze begint namelijk los te laten op enkele plekken en is op sommige plekken verweerd.
Hoor graag tips van jullie.
Alvast bedankt en een fijne dag vandaag aan iedereen.
-
semfloris
-
- ligplaats: Antwerpen
- info:
door pascall » 13 Okt 2025, 06:19
Waar bestaat de bekleding uit?
Mvg,
Pascal.
-
pascall
-
- ligplaats:
- info:
door semfloris » 13 Okt 2025, 06:22
Er zit een soort zeil tegen de eand in binnen in het schip en dat wil ik laten vervangen omdat het oud vies en los laat. Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal goed, maar volgens mij is een soort plastic zeil wat tegen de wand aan zit .
-
semfloris
-
- ligplaats: Antwerpen
- info:
door pascall » 13 Okt 2025, 07:35
Waarschijnlijk Vinyl op hout, je kan eens proberen bij Zeeland Jachtservice.
Zij doen veel onderhoud bij Sunseeker waar ook de wanden zijn bekleed met een dergelijk materiaal, zij zitten in Goes.
Mvg,
‘
Pascal.
-
pascall
-
- ligplaats:
- info:
door kajoe » 13 Okt 2025, 11:51
dat viniel spul werd vroeger veel gebruikt wij maakten het schoon met pure bleek daarna namen we het af met thinner soms werd het schoon maar vaak zat de schimmel diep we schilderden het dan ,maar na een paar keer trokken we het er maar af tussen door als het wat losliet plakten we het weer met bisonkit .
gelukkig had ik die rommel niet op mijn laatste schip alles met hout bekleed dun hechthout met tussen het staal een centimeter ruimte tegen het vocht .
tegen woordig zijn er meer oplossingen maar ja bekleding direct op de huid geeft vocht .
-
kajoe
-
- ligplaats: terherne
- info:
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen