Ik heb in mijn kotter BB en SB kleine (125 ltr) dieseltanks, die met een slang van 2,2" inwendig met elkaar verbonden zijn. De keurmeester had al gemeld dat een waterzak en inspectieluik mist, nu ik tijd heb wil ik dat gaan regelen. Heb 10 25 ltr jerrycans, dus kan de diesel netjes tijdelijk opslaan.
Ik ga de waterzak in de slang monteren, direct naast de BB tank; spullen hiervoor gekocht (T-stuk 1 1/2 duims inwendig naar kogelkraan 1/4 duim; https://photos.app.goo.gl/roc3Uz5AU5V951Wb7 ; aangezien hier water inkomt wil ik inwendig het ff verven met bilgeverf (oliebestendig).
Verder ga ik ~20x25cm inspectieluiken bovenin maken. Ik heb dat in een vorige boot met succes met oliebestendig rubber en een Trespa deksel gedaan, dat ben ik nu weer van plan.
Aangezien de tank van ~2mm RVS gemaakt is (zie dus tappen niet zitten), denk ik aan: ik gebruik M6 boutjes, vanaf de binnenkant monteer ik ze, dan zet op de buitenkant de dunste M6 moertjes die ik kan vinden. Dan "frees" ik voor die moertjes ruimte in het rubber, en dan komt de 2e moer op het trespa.
Maak ik dan nog ergens een denkfout? Tips?