Amersfow schreef:Wat voor onderhoud is nodig voor een boegschroef? AI zegt dat je de anode jaarlijks moet controleren, en de koolborstels minimaal 13mm moeten zijn; vooral rond de 95 kgf motor zie ik veel grafiet rondslingeren, dus die ga ik zeker nameten;
Wat AI zegt interesseert me niks.
Feit is ,zit het in een verhuurboot?
Dan zou ik ze elke 3 maanden effe gaan checken of op basis van vaaruren wat de fabrikant opgeeft.
Veel grafiet in de kast betekend zachte koolborstels.
Maar te harde kan ook niet ,want dan slijt de rotor teveel.
Liever versleten borstels ,dan een versleten rotor.
Beste is ,voorlopig dezelfde soort kopen,en dan eerder dan bij 13 mm ze vernieuwen.
Regelmatig controle en bij moment van veel grafiet in kast ,koolborstels vernieuwen.
Verder boegschroef anodes controleren.(Indien aanwezig)
En boegschroef olie vervangen. Raadpleeg je gebruiksaanwijzing op interval.
Beemer schreef:Helaas, mijn boodschap (mag voor de betere lezer toch wel duidelijk zijn) is duidelijk niet bij je overgekomen.
De enigste bootschap dat erin staat was , "Vriendje Vetus contacten" .
Dat heeft hij misschien ook wel gedaan.
Maar ja , ik zal de betere lezer dan waarschijnlijk niet zijn.
