Bericht door vuuren1 » zo 17 nov 2013, 22:41
wch schreef:
ik geloof dat ik me dus niet direct zorgen hoef te maken.
dacht wel dat koelvloeistof een, voor de motor, betere samenstelling heeft dan het 'ouderwetse' antivries (o.a. smering).
t gaat om indirecte koeling en het temperatuurmetertje heeft altijd ongeveer 85 graden aangegeven.
(overigens heb ik dit onderwerp bij het andere forum moeten plaatsen; maar goed...hier krijg ik ook prima info)
Oke, Indirecte koeling, duidelijk!
In dat geval kunnen we je vraag/probleem vergeten.
Het is wel zo dat je beter koelvloeistof kan gebruiken omdat je dan weet dat er ook een anti corrosie werking van uit gaat (iedere 2 jaar vervangen).
(welk merk motor heb je? Bij een volledig gietijzeren motor is het vervangen nl. minder belangrijk)
Beter is een moderne koelvloeistof toepassen, kan minimaal 10 jaar mee (dan moet wel echt alle oude koelvloeistof verwijderd zijn).