Wie heeft er ervaring mee ?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Wie heeft er ervaring mee ?

Berichtdoor Wolf1 » 30 Sep 2024, 19:13

Tonny schreef:Zoals ik al eerder aangaf: iedereen mag er anders over denken. Doe er mee wat je wilt maar blijf eens een keer beschaafd en noem me geen egoïst of onkundige!

Tonny, aardig in elkaar geknuteld verhaal, maar ik kan er zo weinig mee, je hebt hier kunnen lezen hoe asociaal ik wel niet ben !
Maar €10000.-- zonder type goedkeuring en enige ervaring is toch ook nog al wat ?
Bedankt voor je inzet, maar het brengt me niet dichter bij een oplossing !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Sergio » 01 Feb 2025, 12:54

[quote/] Waarom moet het zwemwater verziekt worden door imbecielen van laag mentaal allooi ten nadele van anderen die daar gebruik van wensen te maken?
Vroeger in mijn jeugdjaren,( wij woonden aan het Afwateringskanaal van Duurswold) gingen we met anderen van het buurtschap savonds na schooltijd in de zomer zwemmend naar Steendam , 1 kilometer en lopend weer terug.
Het zou daar misschien nu nog wel kunnen,want aanlegplaatsen zijn daar niet.

En deze regelgeving hebben we te danken aan die onverlaten die maar weer de vergelijking gaan maken met de binnenvaart , dat grosso modo in een totaal ander gebied opereert,en zich zelden vertoont in recreatie gebieden ,en nooit de oorzaak bij zichzelf legt.
Het toppunt van egoïsme. Ik eerst en dan een ander.
En diezelfde egoïst gokt nu op handhaving ,dat er misschien niet dan komt.
Gewoon bevoegdheden toekennen aan RWS en de BOA's
Ze mogen van mij de wet dusdanig aanpassen op sanctie gebied " indien bij handhaving blijkt ,dat gebruiker niets aanpast en men nog steeds vrij kan lozen ,dan volgt terstond verbeurd verklaring vaartuig .
Lik op stuk beleid.[/quote]

Ik ben mij bij nieuwe aankoop ook het oriënteren om de vrijwel nieuwe RM69 meteen weer te verwijderen en vervangen voor een droogtoilet.
Ik vind het niet meer van deze tijd.
Waar ik wel moeite mee heb is dat boa’s zomaar aan boord zouden mogen komen als een soort poep politie. Dit vind ik een behoorlijke inbreuk en aanranding van mijn persoonlijke levenssfeer. Stel je voor dat men zonder strafbaar feit of huiszoekingsbevel zomaar mag binnentreden in je huis, om in je slaapkamer te kijken of in het prullenbakje van toilet de inlegkruisjes te tellen. Belachelijk toch? De boot is het verlengde van mijn huiskamer en privé domein.
Sergio

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 01 Feb 2025, 14:23

Sergio schreef:Ik ben mij bij nieuwe aankoop ook het oriënteren om de vrijwel nieuwe RM69 meteen weer te verwijderen en vervangen voor een droogtoilet.

Je kunt ook het toilet laten zitten ,en de uitgang naar een tank ( die je dan ergens moet gaan inbouwen) te geleiden.
Je kunt dan je spoelwater ingang laten zitten en gewoon gebruiken.
Ook kun je voor je huidige toilet weggooi zakken kopen ,die in je pot passen.
Na je behoefte te hebben gedaan ,vouw je de zak dicht en gooi je het in de afvalbak.
Zoek op Cactus toilet.
Waar ik wel moeite mee heb is dat boa’s zomaar aan boord zouden mogen komen als een soort poep politie. Dit vind ik een behoorlijke inbreuk en aanranding van mijn persoonlijke levenssfeer. Stel je voor dat men zonder strafbaar feit of huiszoekingsbevel zomaar mag binnentreden in je huis, om in je slaapkamer te kijken of in het prullenbakje van toilet de inlegkruisjes te tellen. Belachelijk toch? De boot is het verlengde van mijn huiskamer en privé domein.

Het zou belachelijk zijn om de controlerende instantie te verbieden om een heterdaadje niet te mogen betrappen.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor chaea » 01 Feb 2025, 14:30

Sergio schreef:[quote/]

Gelukkig mag dit ook niiet zomaar!
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 01 Feb 2025, 14:51

chaea schreef:Gelukkig mag dit ook niet zomaar!

Het is nergens hier in den lande zo ,dat het "zo maar" gebeurd.
Wat dat betreft leven we hier in een vrij land ,waar iedereen zij of haar ding kan doen ,zonder last of directe controle.
Renegade

info:

Berichtdoor bas » 01 Feb 2025, 16:07

Gelukkig mag dit ook niiet zomaar!

Nou, dat ligt met de invoering van de omgevingswet iets genuanceerder.

Was een week of 2 ff op boot Düsseldorf, ik heb niks maar dan ook niks kunnen ontdekken daar wat ook maar een beetje van toepassing is op dit onderwerp. Moet nog zien of er ooit werkende en betaalbare systemen gaan komen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor chaea » 01 Feb 2025, 17:26

@Bas, het klopt dat er meer bevoegheden zijn mbt omgevingswet, maar dan nog is binnentreden zonder toestemming niet mogelijk.
Ook is 1 wet niet leidend, een andere wet kan in een situatie weer anders voorschrijven en dan kan er weer een ander wetsartikel van toepassing zijn.

Donders interessante materie hoor, maar ts heeft er niks aan.
Een casus is leuk maar in dit geval beren op de weg.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 01 Feb 2025, 17:31

bas schreef:Moet nog zien of er ooit werkende en betaalbare systemen gaan komen.

Dat maakt ook niet uit ,ook al komen die er niet.
De wetgever hier in den lande is duidelijk.
Er staat duidelijk in ,dat het lozen van feces of ontlasting verboden is.
En hoe men dat oplost ,zal de wetgever een rotzorg zijn.
Mogelijkheden om het tegen te gaan ,zijn er legio.
Het ligt aan de persoon om deze toe te passen.

Sinds 2009 is het voor nieuwe boten verplicht een zwartwatertank aan boord te hebben.
We leven nu 15 jaar later ,en nog steeds moet schijnbaar in diverse draadjes ervoor gepleit worden om er vanaf te zien om verschillende reden.
Men kon erop wachten ,dat het ooit ook zou gelden voor de bestaande boten van voor 2009.

Inmiddels zijn er verstandiger mensen ,die ook geen plaats hebben in hun boot ,maar deze verlengen met een aanbouw ter grootte van hun zwemplateau.
Daarin komt dan een zwartwatertank.
Oplossingen zijn er legio, je moet ze alleen willen zien en toepassen.

En qua voorziening ,het is net zo als met een auto.
Heb je geen cruisecontrol ,maar wil je toch niet geflitst worden?
Dan is er maar één optie, en dat is je poot van het gaspedaal halen.
En zo is het ook met dit ,je zult linksom of rechtsom voor een eigen oplossing moeten zoeken,ongeacht of er al of niet betaalbare systemen beschikbaar komen om je drol te verwerken aan boord van je vaartuig.
chaea schreef:@Bas, het klopt dat er meer bevoegheden zijn mbt omgevingswet, maar dan nog is binnentreden zonder toestemming niet mogelijk.

Ga er maar vanuit dat ze die toestemming wel hebben, en mocht je weigeren ,dan hebben ze voor jou wel andere " leuke " opties.
Wie geen toestemming verleend,heeft iets te verbergen.
Dan komt er wel een andere sanctie ,waar jij niet vrolijk van wordt.
Renegade

info:

Berichtdoor jkb » 01 Feb 2025, 17:53

Nogmaals: in vrijwel alle discussies mis ik de roep om handhaving door de overheid op het hebben van een afzuigstation ( voor een haven waar plaats is voor 50 kajuitboten of meer) en het aan ieder toegang te verlenen, ook niet ligplaatshouders.
Genieg havens zonder afzuigstation en de milieudiensten handhaven onvoldoende. Laten we daar eens beginnen!
jkb

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 01 Feb 2025, 19:07

jkb schreef:Laten we daar eens beginnen!

Dat wordt ook een oeverloze discussie,want het vrijwaart je als booteigenaar niet ,om het dan maar elders te dumpen.
Daar komt nog bij ,dat de wetgever het op een minimum aantal heeft gezet .
Vanaf 50 ligplaatsen en meer dient er een vuil waterafvoer te zijn.
Dat omzeilen velen ,door maar 49 ligplaatsen te hebben.
En de groteren hebben dat wel voor elkaar.
Ik weet er eentje met maar 35 ligplaatsen.
Heeft een vuilwater station,maar je ziet bijna nooit een boot aanmeren om vuilwater te laten afpompen.
En ja ,er moet een muntje in van 50 eurocent.
Vind ik niet meer dan billijk.
De investering daarvoor kwam ook niet uit de lucht vallen.
Renegade

info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen