Renegade schreef:Daar vinden ze wel iets op.
Ik verwacht niet dat er iets op komt zoals een zegel op 20 f container.
Mijn boot is voorzien van een 170ltr zwartwatertank en die wordt ook daadwerkelijk gebruikt want er is bewust geen driewegkraantje naar buiten om direct verse fecaliën te lozen. Uiteraard kan ik wel bij volle tank naar buiten pompen en dat doe ik onderweg van A naar B. Dat gezegd hebbende, Ik zwem nooit bij de Marekrieten of andere drukke zwemstrandjes, vrijwel elk bootje loost daar nog van alles. Ik heb begrip voor je standpunt. Maar wat bedoel je met onkunde? De binnenvaart is veel te machtig om aan te pakken, de binnenvaart smeert nog met allerlei teerproducten, giftige antifouling producten, loost 365 dagen per jaar, overal en ook nog veel zonder tank. Ontlucht ook nog waar ze varen, weliswaar van A naar B maar dat mag ook niet.
Renegade schreef:Daar vinden ze wel iets op.
Het kan nooit te ingewikkeld of geavanceerd worden want zodra ik buitengaats ga of de grens over naar Belgie moet ik het zegel legaal kunnen verbreken. Bij terugkomst moet ik al een nieuwe zegeltje(s) aan boord hebben en zelf aan kunnen brengen. Van een zegeltjes administratie kan helemaal geen sprake zijn, te veel rompslomp En eigenlijk wil RWS al dat gedoe niet, ze zitten van begin af aan al niet te wachten op dat recreatie-bootjes loosverbod. Ze hebben nog geen technisch idee hoe of wat zegeltechnisch uit te voeren en ook geen personeel om te handhaven.