Ontheffing varen in centrum Amsterdam

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Ontheffing varen in centrum Amsterdam

Berichtdoor sogna mi » 16 Jan 2025, 19:14

De drift van Amsterdam is ook doorgedrongen tot Weesp,
Voor ligplaatshouders minimaal een doorvaartvignet en voor passanten welke overnachten te Weesp ook.
Alleen Weesp over de vecht doorvaren is nog vignetvrij.
De geldhonger van Amsterdam sloopt nu ook t knooppunt Weesp helaas.
sogna mi

ligplaats:
info:

Berichtdoor TijmenB » 17 Jan 2025, 00:42

Helemaal gek geworden. Mijn thuishaven is bij Breukelen, dan maar doorvaren tot Muiden als ik naar het noorden ga. Sla ik Weesp wel over.. jammer, wordt vast een saaie bedoeling daar.
Kan ook niks vinden op de website van de gemeente of dit ook van toepassing is als je bijvoorbeeld als passant bij de Watersportvereniging “De Vecht” (Weesp) ligt.

https://www.amsterdam.nl/verkeer-vervoe ... 4fa29edb9c
TijmenB

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 17 Jan 2025, 10:26

als wij door mokum gaan is het meestal via nieuwe heeren gracht -amstel of via driemond naar de amstel of vie de houthaven naar nieuwe meer en dar mg je nog vrij langs had ik begrepen .zo lang ze nog niet gaan donderjagen op de doorgaande routes niets loos ik kan die de meeste bevaren zonder brugopeningen .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Amersfow » 17 Jan 2025, 10:40

Ik heb 'm binnen, is een kastje, niet alleen een sticker, wellicht een RFID erin. Voor Eur 43 voor 3 jaar valt het wel mee; https://photos.app.goo.gl/Ss8cRkSJwSyBsMaTA
Beetje jammer dat ze "links bevestigen" zeggen; is het nu BB of SB. Wellicht gemaakt door een landrot.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 17 Jan 2025, 12:53

Is dat dan tevens geldig voor Weesp?
Enne de website op het kastje, vaarvignet.nl dat duidt op iets dat nationaal zou kunnen worden :oops:
mw Femke Groenlinks is het misschien aan het promoten bij andere burgemeesters...... :o
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor kajoe » 17 Jan 2025, 17:59

vroeger was de heel vecht van rikswaterstaat dat moet maar weer .
als amsterdam zo doorgaat kan je straks niet meer over het ij niet meer richting Purmerend en alle vaarwegen en waters in groot amsterdam .
jammer dat er nog zoveel stemmen op die belachelijke groen partijen tja communistische afkomst dus de macht grijpen en allemaal onder het door dat soort gasten verzonnen stikstof probleem ,tja men zal het er net mee eens zijn wat er gezegd word maar voor ons begon de elende in 1975 toen wou de pvda al de passagiers schepen verwijderen uit de stad we werden iedere keer weg gejaagd naar andere plekken gelukkig hield de havendienst geen handhaving van die zaken.
kajoe

info:

Berichtdoor quichot » 18 Jan 2025, 12:13

Ik bepleitte ooit bij Deelraad Zeeburg een ligplaatsvoorziening voor historische schepen langer dan 20 mtr. Schepen die met liefdewerk oud papier door enthousiaste eigenaren geheel op eigen kosten worden onderhouden uit liefde voor historisch erfgoed. Ligplaatsen waar overigens gewoon het standaardtarief per meter zou gelden. Dit n.a.v. het feit dat pleziervaartuigen langer dan 12 meter niet meer mochten afmeren in Amsterdam.

Nu wilde het geval dat in dat gebied, grenzend aan de kop van het AR-kanaal, de kades leeg bleven omdat het toenmalige binnenwaterbeheer die kades wegens golfslag van de beroepsvaart ongeschikt achtte voor kleine bootjes. Ik bepleitte dat die daardoor juist uitermate geschikt waren voor varend erfgoed 20mtr+.
Uiteindelijk, na maanden lobbywerk, zag de Deelraad daar de logica van in, gingen overstag en kwamen er 19 plekken.

Nu inhakend op wat Kajoe verzuchtte. Dat was te danken aan de fracties van VVD, D66 en nog een paar lokale partijen. Raadslid PVDA merkte na mijn inspraakbeurt op dat zijn fractie het niet nodig vond om rijkeluishobby's van megajachteigenaren te faciliteren. Die moesten maar naar jachthavens bij hun andere rijke vriendjes.

Ik stemDE mijn hele leven PVDA. Met nadruk op DE.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor aadbloem » 18 Jan 2025, 12:43

quichot schreef:Ik stemDE mijn hele leven PVDA. Met nadruk op DE.

Precies, de PvdA bestaat niet meer. Met je dieselsloepje, sloepjes die over het algemeen geen blauw rokende vervuilers zijn, mogen niet meer van Groenslinks. Wel zijn we heel trots op onze scheepsbouwwers zoals Fedship en Hakvoort die superjachten bouwen waar doorgaans alleen de eigenaren op varen en die 160.000 liter diesel tanken en verbruiken voor een ritje naar Cannes of St Tropez
:o
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor kajoe » 18 Jan 2025, 14:29

wij hadden in Amsterdam veel te danken aan geurt dijk voormalig parlevinker en toen voorzitter van schuttevear in Amsterdam deze kreeg het voor elkaar dat we dan wel mochten blijven liggen op het steiger maar er mochten geen voorzieningen worden aangelegd wij wouden stroom en ev water tegen betaling nee zijden ze laat de motor maar lopen als je stroom nodig had en laat de waterboot maar komen we konden de autos nog op de kade parkeren maar daar hebben ze toen ook maar een einde aangemaakt door er palen neer te zetten ach toen wisten ze nog niets van klimaat en die verzonnen rotzooi maar om ons tegemoet te komen konden we een parkeer ontheffing kopen stikke duur nou ja na gepraat te hebben met het GVB die die grote parkeerplaats intussen beheerde mochten we in een hoekje onze autos gratis parkeren .

gvb
kajoe

info:

Berichtdoor chaea » 18 Jan 2025, 16:03

Tja PvdA, is mij in de jeugd met de paplepel ingegoten.

Nu een marionet van Groen Links en de gehele achterban van weleer is niet meer.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen