Ik heb een motorjacht met 1 stuurwiel (stuurpomp Marsili C.7/45) met ingebouwde terugslagklep. Ik heb er een Raymarine type 1 hydraulische pomp voor de autopilot tussen geplaatst. Ook de derde leiding van deze hydraulische pomp is met een lange leiding (die helaas niet alleen maar kan stijgen omdat hij onder een vloer door moet) is aangesloten op het reeds bestaande hoog geplaatste expansievat.
Het hele zaakje is nu 1 jaar in bedrijf maar ik krijg de hydrauliek niet helemaal lekker werkend. Het stuurwiel kun je in de uitsterste stand heel langzaam blijven doordraaien (iets dat voor de installatie van de autopilot niet kon). Dat is tot daaraan toe want de boot stuurt verder normaal. Echter de autopilot houdt de boot niet lekker op koers en zwabbert. Raymarine heeft ingelogd en alle instellingen kloppen. Ik vermoed toch iets met de hydrauliek. Zou de ingebouwde terugslagklep van bij de stuurpomp lek kunnen zijn of zou er toch nog ergens lucht in de hydraulische autopilotpomp kunnen blijven hangen. Die is overigens horizontaal geplaatst waardoor hij volgens de beschrijving van Raymarine zichzelf zou moeten ontluchten.