verwarming

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

verwarming

Berichtdoor helenakruiser » 08 Dec 2021, 19:38

Hallo , wij zijn voornemens om een dieselkachel te plaatsen . Zijn aan het twijfelen tussen webasto en planar . Nu las ik vandaag dat Gtl niet ok is als brandstof wegens de hogere verbrandingstemperatuur dan normale diesel . Zijn er gebruikers die dit kunnen beamen ?

vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: verwarming

Berichtdoor heuvels » 08 Dec 2021, 20:07

Sowieso is het aan te raden een aparte tank te hebben voor de kachel, vooral als je hem veel gebruikt. Lullig om je brandstoftank leeg te stoken met de kachel...Met aparte tank is het GTL probleem niet van toepassing en gebruik je standaard diesel. Ik heb overigens geen ervaring hierin.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: verwarming

Berichtdoor Oeverloos » 08 Dec 2021, 20:40

Ik heb een aantal jaren een Eberspächer D5L Airtronic gebruikt op GTL.
Uitstekend bevallen.
Rookloos en geurloos.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: verwarming

Berichtdoor PARO » 08 Dec 2021, 22:09

heuvels schreef:Sowieso is het aan te raden een aparte tank te hebben voor de kachel, vooral als je hem veel gebruikt. Lullig om je brandstoftank leeg te stoken met de kachel...Met aparte tank is het GTL probleem niet van toepassing en gebruik je standaard diesel. Ik heb overigens geen ervaring hierin.


Is het niet zo dat verwarmingsdiesel niet aan boord mag zijn.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: verwarming

Berichtdoor Kwokko » 09 Dec 2021, 12:17

PARO schreef:Is het niet zo dat verwarmingsdiesel niet aan boord mag zijn.

Om welke reden mag dat dan niet?
Kwokko
 

Re: verwarming

Berichtdoor aadbloem » 09 Dec 2021, 13:13

Ik heb jarenlang, nadat het niet meer mocht, de bekende rode diesel getankt en de pomphouder zei dan altijd: Toch wel voor de kachel hè want u mag het niet voor de motor gebruiken wat ik dan altijd bevestigde. Je mag volgens mij nog steeds goedkope diesel voor je kachel gebruiken (??!!) Een tweede tank is dus nog steeds een aanrader. Rode diesel is in onze omgeving niet meer te tanken daarom tanken we altijd zo vol mogelijk met nog een 10 reserve kannetjes van 25L bij Tullemans. Contant betalen, geen bonentje, zeer lage prijs!!
aadbloem
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: verwarming

Berichtdoor varg » 09 Dec 2021, 14:38

Mijn Chinese dieselkachel loopt (brandt) op GTL...de verbranding is (nog) schoner, de verbrandingskamer blijft prachtig schoon en als je mocht knoeien bij het vullen van het aparte tankje dan ruikt het niet. Ik heb verder het idee dat ik het milieu een dienst(je) bewijs. groet, Arnold
ps. De temperatuur van de verbrandingskamer wordt automatisch geregeld door de bedieningsunit. Evenals de ventilatorsnelheid. Alles afhankelijk van de warmtevraag.
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: verwarming

Berichtdoor jkb » 09 Dec 2021, 17:45

Ook ik gebruik GTL voor de motor en voor de Webasto. Sinds 2 jaar. Tot nu toe zeer tevreden. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: verwarming

Berichtdoor helenakruiser » 09 Dec 2021, 17:49

Ik weet genoeg , blijkbaar wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend , bedankt .

vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: verwarming

Berichtdoor bas » 10 Dec 2021, 15:11

Je mag volgens mij nog steeds goedkope diesel voor je kachel gebruiken (??!!) Een tweede tank is dus nog steeds een aanrader. Rode diesel is in onze omgeving niet meer te tanken daarom tanken we altijd zo vol mogelijk met nog een 10 reserve kannetjes van 25L bij Tullemans. Contant betalen, geen bonentje, zeer lage prijs!!

Nee dat mag niet, en al een heel poosje niet meer. Zal mr Tullemans ook echt kunnen waarderen dat je deze handel en wandel zo het net op knikkers denk ik.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten