verwarming

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

verwarming

Berichtdoor helenakruiser » 08 Dec 2021, 19:38

Hallo , wij zijn voornemens om een dieselkachel te plaatsen . Zijn aan het twijfelen tussen webasto en planar . Nu las ik vandaag dat Gtl niet ok is als brandstof wegens de hogere verbrandingstemperatuur dan normale diesel . Zijn er gebruikers die dit kunnen beamen ?

vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: verwarming

Berichtdoor heuvels » 08 Dec 2021, 20:07

Sowieso is het aan te raden een aparte tank te hebben voor de kachel, vooral als je hem veel gebruikt. Lullig om je brandstoftank leeg te stoken met de kachel...Met aparte tank is het GTL probleem niet van toepassing en gebruik je standaard diesel. Ik heb overigens geen ervaring hierin.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: verwarming

Berichtdoor Oeverloos » 08 Dec 2021, 20:40

Ik heb een aantal jaren een Eberspächer D5L Airtronic gebruikt op GTL.
Uitstekend bevallen.
Rookloos en geurloos.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: verwarming

Berichtdoor PARO » 08 Dec 2021, 22:09

heuvels schreef:Sowieso is het aan te raden een aparte tank te hebben voor de kachel, vooral als je hem veel gebruikt. Lullig om je brandstoftank leeg te stoken met de kachel...Met aparte tank is het GTL probleem niet van toepassing en gebruik je standaard diesel. Ik heb overigens geen ervaring hierin.


Is het niet zo dat verwarmingsdiesel niet aan boord mag zijn.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: verwarming

Berichtdoor Kwokko » 09 Dec 2021, 12:17

PARO schreef:Is het niet zo dat verwarmingsdiesel niet aan boord mag zijn.