electr toilet

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

electr toilet

Berichtdoor Lotte » 08 Sep 2021, 17:09

Ik heb net een Vetus TMW24Q toilet geplaatst. Werkt goed, alleen loopt er heel langzaam wat water terug in de pot. 1/2 ltr, denk ik. Hoort dat zo?
Toilet staat half onder de waterlijn, gaat met een beluchter tot aan het gangboord naar de afsluiter in de bodem. Ik tap water van de watertank.

weet iemand dit?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: electr toilet

Berichtdoor Amersfow » 08 Sep 2021, 21:33

Doordat de beluchter bovenin zit, loopt de slang vanaf beluchter tot de pot langzaam terug in de pot. Geen probleem en normaal.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: electr toilet

Berichtdoor jkb » 09 Sep 2021, 08:36

Mijn Vetus handleiding zegt: na het doorspoelen wordt nog extra water in de pot gebracht om het waterslot op peil te brengen zodat er geen stank komt. De ventielklep opent daarvoor een korte tijd. Bij mij werkt dat zo. Met schoon water via de waterdruk. Zou er door de beluchter vloeistof teruglopen ( als je rechtstreeks naar buiten spoelt?) dan zou een terugslagklepje vlak achter de pot dat moeten verhinderen. Dat klepje heeft soms ook onderhoud nodig (kalk aanslag of andere resten). Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: electr toilet

Berichtdoor Lotte » 09 Sep 2021, 20:15

jkb schreef:Mijn Vetus handleiding zegt: na het doorspoelen wordt nog extra water in de pot gebracht om het waterslot op peil te brengen zodat er geen stank komt. De ventielklep opent daarvoor een korte tijd. Bij mij werkt dat zo. Met schoon water via de waterdruk. Zou er door de beluchter vloeistof teruglopen ( als je rechtstreeks naar buiten spoelt?) dan zou een terugslagklepje vlak achter de pot dat moeten verhinderen. Dat klepje heeft soms ook onderhoud nodig (kalk aanslag of andere resten). Mvg Jan



Dat klopt, mijn Vetus brengt ook wat extra water in de pot. Maar als ik de pot leegpomp, staat er de volgende dag een laagje water in de pot. Toilet is gloednieuw, dus het ingebouwde klepje zal schoon zijn. Afsluiters staan dicht als ik van de boot ben. Dus teruglopen door beluchter kan niet. Lijkt me trouwens ook een rare situatie, want de beluchter zit 80cm boven de waterlijn.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: electr toilet

Berichtdoor FKZ » 11 Sep 2021, 09:39

Komt het water niet uit je water tank? Die geeft constand druk als je een hydrofoor hebt. Dus is het drink water of buiten water
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: electr toilet

Berichtdoor Lotte » 15 Sep 2021, 15:42

FKZ schreef:Komt het water niet uit je water tank? Die geeft constand druk als je een hydrofoor hebt. Dus is het drink water of buiten water


De stroom gaat er af, als ik van boord ga. dus dat zou niet kunnen denk ik?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: electr toilet

Berichtdoor sinty » 15 Sep 2021, 17:38

Ook bij mijn electrische toilet komt een laagje water in de pot ,lijkt me ook logisch. Anders kun je de pot blijven borstellen na een zware maaltijd We hebben dat het met het huis toilet toch t zelfde ? Daar staat de pot ook niet droog na het doortrekken.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten