Internet consultatie vuilwaterlozing

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Kwokko » 02 Jul 2021, 23:36

R.C.Grootveld schreef:Dan kun je over een paar jaar in de kroeg ...................

Hetzelfde als afgeven op de politiek maar niet gaan stemmen.
..

Rob,

Bij gebrek aan klandizie heeft de kroeg jaren terug de deuren hier in het dorp gesloten.
Ik ben ook nooit een kroeg tijger geweest ,ik drink hooguit een Radler 2.0. .
Medicijnen en alcohol gaan immers niet samen.

En qua politiek?
Ik stem altijd ,en mocht het om wat voor reden niet persoonlijk lukken ,dat geef ik een volmacht aan iemand die ik vertrouw.
Maar ik laat mijn stem nooit verloren gaan.
En nu maar hopen dat we een centrum rechts kabinet krijgen. :mrgreen: :mrgreen:
Kwokko
 

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Marie Christina » 03 Jul 2021, 09:12

Mag ik voorstellen het zijspoortje niet deze kant op te laten gaan?
Het woord wappie is al gevallen, nu gaan we de politiek in.
Mensen gaan zich aangesproken voelen, zijn het verschrikkelijk oneens, ruzie in de keet, slot op het topic.

Zo gaat het vaak.
Uiteindelijk is alles altijd de schuld van Den Haag.
Links kabinet? Dan komt alle ellende van die linkse nietsnutten met hun hoofd in de wolken.
Rechts kabinet? "Wat verwacht je nou van die elitaire kliek die alleen aan geld denkt?"
Centrum kabinet? "Zo valt er nooit een beslissing met van die vlees noch vis figuren."

Je komt er toch nooit uit, dus kan je het doolhof beter niet inwandelen.

Vind ik.

Terug naar de kakzegel dan maar?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Guerto » 06 Jul 2021, 09:54

Doerak 950 AK >Theodoor<
Guerto
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 18 Jan 2012, 11:02
Woonplaats: Burgum
ligplaats: Burgum
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Mopolcamper » 06 Jul 2021, 10:52

Ik vraag met af of het wel zo zinvol is deze discussie opnieuw te voeren. Het hele dorp van plm. 25 "vaste" deelnemers aan dit forum heeft er immers al bij herhaling over gesputterd. Dit is toch inmiddels een gelopen race! Het lijkt me veel verstandiger hoe we denken in de toekomst onze boten zo in te richten dat aan de eisen is voldaan. Ik hoop dat dit topic zich in die richting ontwikkelt.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor G.brul » 06 Jul 2021, 15:43

Het door mij opstarten van dit topic was alleen maar bedoeld om eenieder erop attent te maken dat er een nieuwe internetconsultatie online was gezet.

Het verschil met de vorige zit in het feit dat Den Haag de verzegeling er zo snel mogelijk doorheen wil drukken. Het door de booteigenaar zelf aan te brengen zegel moet daarvoor gaan zorgen. Over de kosten van dat zegel wordt met geen woord gerept. Verder is het opvallend dat er voorzover ik weet, nog steeds geen ontwerpers/bouwers van zuiveringsinstallaties zijn.
G.brul
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 12:27
Woonplaats: Almere
ligplaats: Zeewolde
info: Doerak 780AK uit 1969.

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor broekie » 06 Jul 2021, 17:02

Mijn motto was en blijft:
Kortste weg naar buiten.

Beter voor alles.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor G.brul » 03 Aug 2021, 18:20

Tot op heden 1.412 reacties op de internet consultatie, het loopt nog tot 5-9-2021 dus laat je niet weerhouden een reactie te plaatsen.
G.brul
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 12:27
Woonplaats: Almere
ligplaats: Zeewolde
info: Doerak 780AK uit 1969.

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor aadbloem » 04 Aug 2021, 21:47

Internetconsultatie, volksraadpleging, participatie. Ik vraag me altijd af of dat wel zin heeft. Politici zijn doorgaans voorzien van een onwrikbare mening, oogkleppen en tunnelvisie. Ze bedenken iets en willen dat uitgevoerd zien. Ook als het vrijwel onuitvoerbaar is zoals het verzegelde kraantje. Rijkswaterstaat worstelt met de uitvoering en controle/handhaving en doet voor de 2e keer een internetconsultatie. De jachtschipper wordt opgezadeld met het zoveelste geldverslindende probleem. Het verbreken van het zegeltje mag wanneer je buitengaats of een paar dagen naar Belgie gaat maar vooraf moet je wel een nieuw zegeltje aanvragen a raison van 35 euro exclusief 9 euro administratiekosten en niet vergeten het zegeltje direct weer aan te brengen wanneer je Nederland in vaart. Ik heb een stuk of wat kogelkranen in het vlak maar die zijn niet echt geschikt voor een zegeltje, moet het schip ook nog uit het water voor een gecertificeerde zegelkraan?? Er kan nog best een gecertificeerde kraan bij waarop ik de afvoerslang plaats wanneer ik in Nederland ben en de slang op de reeds aanwezige gewone kraan wanneer ik niet in Nederland ben. Dat bespaart dan weer de herverzegelingskosten (3x woordwaarde) na een paar dagen Belgie of buitengaats. Ow wacht, dat werkt natuurlijk misbruik in de hand, de zegelcontroleambtenaar (ook 3x woordwaarde) komt natuurlijk niet kijken wanneer ik met slecht weer op de Waal bij Nijmegen vaar en in de machinekamer even de slang wissel (snelsluiting) en de 100liter zwartwatervoorraad uit onze zwartwatertank in 4 minuten overboord zet via de niet verzegelde kraan die bestemd is voor buitengaats of Belgie. En wat denkt u van de Maas? Een rivier die door drie landen stroomt en in Belgie en Frankrijk waar geen enkele zwartwaterafzuiginstallatie te vinden is waardoor er gedurende het recreatievaarseizoen honderden kuubs zwartwater vanuit Belgie en Frankrijk ons landje in stromen. Moet de alom bekende sluis van Ternaaien (Les écluses de Lanaye) ook voorzien worden van een zegelkraantje??
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Yep » 07 Nov 2022, 23:43

Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Tonny » 08 Nov 2022, 10:49

Hoe moet dat gaan met buitenlandse boten? Nederland kan zo iets toch niet verplichten? of mag je dan de grens niet meer over?
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten