Internet consultatie vuilwaterlozing

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor aadbloem » 08 Nov 2022, 14:42

Tonny schreef:Hoe moet dat gaan met buitenlandse boten? Nederland kan zo iets toch niet verplichten? of mag je dan de grens niet meer over?

Zoiets kunnen ze wel verplichten denk ik, gewoon voor alle buitenlandse jachten die Nederlandse wateren opvaren ergens, net zoals wij iets "moeten" als we Duitsland, Belgie of Frankrijk binnenvaren. Het zal nog wel uitgewerkt moeten worden.
Een voorbeeld van "iets" dat moet: Elk plezierjacht moet een AIS transponder voeren wanneer u vanuit Nederland (ook met een Nederlands jacht) via Rijn-Schelde verbinding via Antwerps Havengebied naar Willemdok Antwerpen vaart.

De verzegelingsplicht zal op zijn vroegst in 2026 in werking treden, staat in de nota. Zo krijgen betrokken booteigenaren de tijd om alternatieven aan te schaffen voor het toilet. Ook het ministerie kan zich dan tijdig voorbereiden op de administratie en de productie van de zegels. Een verzegelbare afsluitkraan is al wel in de CE normering opgenomen.
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor G.brul » 08 Nov 2022, 18:01

Ik heb bij de firma Thomas Logisch in Duitsland de investeringskosten opgevraagd voor het systeem Enteron dat bacteriologisch het toiletwater zuivert.
Of dit een installatie is die door de Nederlandse autoriteiten zal worden goedgekeurd, is mij onbekend.

Het gehele systeem meet dan 150x60x50 cm bestemd voor max 4 personen, kosten ongeveer 9.130 euro tot een systeem van 150x100x85 cm bestemd voor max 10 personen kosten ongeveer 15.700 euro.

Aangezien dit nog de enige leverancier is en er verder weinig concurrentie bestaat, den ik dat dit voor velen van ons een onhaalbare kaart wordt.
G.brul
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 12:27
Woonplaats: Almere
ligplaats: Zeewolde
info: Doerak 780AK uit 1969.

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Yep » 08 Nov 2022, 18:57

Vooralsnog veel te groot en erg duur (even los van de discussie over wenselijkheid).
Heb eens even gekeken op 14,4 mtr. en zou werkelijk geen enkele plek kunnen bedenken waar je zo iets zou kunnen plaatsen.
Lijkt me meer iets voor nieuwbouw.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de storingsgevoeligheid/onderhoud op termijn.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor bas » 08 Nov 2022, 21:09

Daarnaast ben ik benieuwd naar de storingsgevoeligheid/onderhoud op termijn.

Ken enkel de systemen uit de zeevaart en weet wat daar aan onderhoud aan zit. Ben dan met name hierom ook huiverig voor dergelijke systemen in de pleziervaart. Pompjes, verschijdertjes etc wat weken stil staat in de prut en dan ineens weer aan de gang mag....volgens mij een recept voor een vakantie knutsel "plezier".
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor aadbloem » 09 Nov 2022, 11:56

Yep schreef:Vooralsnog veel te groot en erg duur (even los van de discussie over wenselijkheid).

Dan voorlopig toch maar de vuilwatertank en op tijd aan de afzuigpomp op de jachthaven. Gaat dat ding eindelijk eens gebruikt worden bij ons op de jachthaven. File op zondagavond??
Maar zo'n verzegelbare afsluitkraan, hoe zit dat er uit? Ik heb nu een gewone 3/4 kogelkraan en zijn daar dan verzegelbare modellen voor of moeten die nog komen, zo tegen 2026 ??
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor helenakruiser » 09 Nov 2022, 12:27

Hallo , ik ben mij aan het oriënteren naar een droog toilet / compost toilet . Wie heeft hier ervaring mee ?

vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Mopolcamper » 09 Nov 2022, 14:01

Droog/composttoiletten zijn uitgebreid behandeld op www.camperforum.nl. Gebruik daar de zoekfunctie.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor jkb » 09 Nov 2022, 18:28

En in het blad motorboot. Maar daar mis ik de verbrandingstoiletten. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor Kwokko » 09 Nov 2022, 21:01

Ik maak mij er niet druk meer om, want tegen die tijd dat er een verzegelde kraan op moet zitten ,heb ik mijn "Zwitser Leven" :mrgreen: al verkocht en hebben we een andere vakantie toerobject.
Kwokko
 

Re: Internet consultatie vuilwaterlozing

Berichtdoor aadbloem » 10 Nov 2022, 11:14

Kwokko schreef:Ik maak mij er niet druk meer om, want tegen die tijd dat er een verzegelde kraan op moet zitten ,heb ik mijn "Zwitser Leven" :mrgreen: al verkocht en hebben we een andere vakantie toerobject.

Een camper? Ik zie veel gepensioneerde jachtschippers overgaan op een camper. Makkelijker in onderhoud, wel wat krapper in woonruimte.
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten