Kimkielen

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Kimkielen

Berichtdoor Marie Christina » 07 Okt 2020, 21:26

Absoluut.
Maar heb je wel eens écht een nacht geslapen in zo'n ding?
Dus niet effe een knippie maar echt voor je nachtrust?
Ik wel, en laten we het er op houden dat ik nu, een jaartje of tig later, mijn rug bekant nóg voel. :|

Nee, lekker slapen doe je niet in zo'n ding.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Kimkielen

Berichtdoor Popeye » 08 Okt 2020, 10:20

Amersfow schreef:BTW; die oude scheepsbouwers waren zo gek nog niet met hun HANGMATTEN. Hoe het schip ook rolt, die blijven gewoon horizontaal. Geniaal.

Wanneer je met je hangmat net op het draaipunt (is vast een speciaal woord voor) hangt zal dat aardig opgaan, maar hang je daar een aantal meters onder of boven, dan doe je denk ik nog geen oog dicht bij een stevig zeetje!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Kimkielen

Berichtdoor Amersfow » 08 Okt 2020, 10:30

Ik heb het ook maar van een ander; https://www.youtube.com/watch?v=w1DkeZ_ ... ocumentary
Deze mensen hadden het veel over hun enige vaste plekje, de hangmat. Zeer leuk filmpje trouwens.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1869
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Kimkielen

Berichtdoor kajoe » 08 Okt 2020, 15:47

nou hangmatten tja wel eens op geslapen ook op varende schepen dit bij de marine nood bedjes ,maar nooit meer op een bewegend en slingerend schip en hu stampend ook niet het woord slapen kan je dan schrappen .
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Kimkielen

Berichtdoor lammert » 08 Okt 2020, 22:55

Dag Allen,

Ik was blij dat Hans v Vuuren weer reageerde en moet constateren dat een onzer reageerders
het nodig vond om hem te moeten schofferen.
Als meelezer en soms reageerde zou ik graag zien dat men respectvoller blijft.
Toen ik 5 jr geleden op zoek ging naar een boot kwam ik op dit forum.
Als betrekkelijke leek, had ik al gauw door dat v Vuuren weet waarover hij praat.
Ik hoop dat hij nog vaak op dit forum te lezen is.

Gr aan allen

Lammert
lammert
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 Okt 2016, 22:16
Woonplaats: den helder
ligplaats: st nicolaasga
info: Skagerrak 900s

Re: Kimkielen

Berichtdoor Rob Art » 09 Okt 2020, 07:57

Navigo schreef:HH,

Ballasttanks bovenop de stuurhut?
Heb je daar voorbeelden, ben wel benieuwd hoe of wat met de in&outs.

Navigo


O.A. de suplyers zoals de World Opal (bestaan niet meer) hadden ballast tanks in de accommodatie, om de stabiliteit van de schepen in zeegang een beetje te verbeteren
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)

Re: Kimkielen

Berichtdoor Rob Art » 09 Okt 2020, 08:18

pascall schreef:Ik heb ze niet meer in mijn bezit want dan had ik ze hier al gepost, maar ik kan er wel aankomen.
Komen er aan.

Mvg,

Pascal.

Hoi Pascal, ik zou er ook wel een kopie van willen hebben. Ik heb ze ooit eens voorbij zien komen. Maar weet niet meer waar. Het viel mij wel op dat het richtend vermogen erg goed was.
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)

Re: Kimkielen

Berichtdoor quichot » 10 Okt 2020, 12:09

lammert schreef:Ik was blij dat Hans v Vuuren weer reageerde en moet constateren dat een onzer reageerders
het nodig vond om hem te moeten schofferen.
Als meelezer en soms reageerde zou ik graag zien dat men respectvoller blijft.
Toen ik 5 jr geleden op zoek ging naar een boot kwam ik op dit forum.
Als betrekkelijke leek, had ik al gauw door dat v Vuuren weet waarover hij praat.
Ik hoop dat hij nog vaak op dit forum te lezen is.

Eens.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Kimkielen

Berichtdoor quichot » 10 Okt 2020, 12:16

Ik heb ooit overwogen om de Jonge Willem te ballasten om van heftig slingeren af te komen. Mijn bovenbuur destijds was scheepsbouwkundig ingenieur en was bereid mij van advies te dienen. Hij vroeg om foto's en tekeningen, en stelde vast dat er ooit kalfdekken waren aangebracht, 20 centimeter boven de oorspronkelijke gangboorden. Hij adviseerde mij die tussenruimte te vullen met ballast. Liever nog zag hij die ballast hoger, maar dat leidde tot praktische bewaren. De ballast mocht In geen geval lager, laat staan op het vlak.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Kimkielen

Berichtdoor kajoe » 10 Okt 2020, 12:50

ik kan er inkomen bij hoge en diepliggende zee schepen dat diepliggende ballast het schip behoorlijk doorzet met slingeren .
op de rijn en binnenvaart is ballast zetten niet altijd de oplossing ,de kofferdammen vullen om wat diepgang te krijgen of in de tanks of ruim maar niet voor het slingeren komt verkte weinig voor daar . de kalf dekken een pracht hoor maar mochten niet gevuld worden en bleven dus vrijwel altijd leeg .
wij hadden op een passagiers schip boven op het hoogste dek een aantal tanks zitten met een behoorlijk aantal kubike meters water bij snelheids proeven en daar bij met 24 kmpu een haakse hoek te maken ging het behoorlijk scheef schip 90x10.50 met 1.60 diepgang en dan telde het boven gewicht erg mee tot aan het gevaarlijke toe
op zee bij de marine hadden we slagzij die tot bijna over de grens ging en als dat kwam moesten een of beide masten er afdonderen was berekend ,
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten