Bedankt voor het aanbod, maar ik hou het nog even bij m'n elektrisch toilet.
Vanmorgen de pomp/motor eens uit elkaar gehaald. Kwam er toch een partij vies zwart water uit??????
Dat de pomp überhaupt nog een teken van leven gaf met al dat water erin????
Dat water is overduidelijk de oorzaak van het overlijden geweest.
Want: één van de verende stukjes metaal die de koolborstels moeten aandrukken was voor de helft weggeroest, waardoor die betreffende koolborstel nauwelijk contact kom maken.
Dat verkaart het af en toe en slecht draaien van de pomp. Dat ik geen kortsluiting heb gehad met al dat water erin mag een wonder heten.
Ook viel er een klein condensatortje ergens vanaf en lag er een metalen ring ergens op de bodem.
Je zou nog kunnen overwegen om deze pomp te repareren, maar ik zie dat niet zitten en hoe lang gaat hij nog mee, nadat hij zo'n tijd in het water heeft gedraaid?
Overigens een hele slechte zaak dat er water in de motor is gekomen. Dat kan alleen via de as waarop het schoepenrad is bevestigd binnen zijn gekomen.
Als dat bij m'n volgende pomp net zo gaat weet ik dat ik over een jaar of 6 weer aan de beurt ben.
Gebeld met Aqua Service Bonsink. Die kunnen gelukkig een nieuwe pomp/motor leveren. En ook deze week nog.
Kosten, schrikt u niet, 275 euro. Dat is toch eigenlijk krankzinnig! Wat zou de kostprijs van zo'n pomp zijn? Een paar tientjes?
Daar wordt iemand vreselijk rijk over de rug van de bootbezitter.
Ik investeer nu nog één keer in een nieuwe pomp, maar als deze over 6 jaar weer naar de, vergeef me m'n woordkeus, klote is, dan komt er een ander toilet.
Overigens kost een geheel nieuw toilet, dus diezelfde als ik heb, 498 euro.
Dus de verhouding wat ik moet betalen voor alleen de pomp is ver te zoeken.
Ik heb nu wel weer geleerd hoe een toilet gemonteerd zit.
Hieronder wat foto's: