Keesl schreef:Wolf1, foto komt eraan. Geef mij even een paar dagen de tijd om ze te nemen. De oude isolatie zit er sinds 2003 in, is gelijmd en visueel nog in prima conditie. Afgelopen zomer is de motor gewisseld en ook de motorsteunen. Er zijn nog genoeg gaten waarlangs het geluid de stuurhut binnen lekt.
De oude motor was een Thornycroft T154, deze is vervangen door een Mitsubishi S4S. Het geluidsniveau is met de nieuwe motor al een stuk lager. Maar nu ik toch bezig ben wil ik proberen deze nog verder te verlagen.
Verwacht dit eind deze week te doen.
M.vr.gr.
Kees
Kees, misschien is het verstandig om eerste de geluidslekken te dichten, mogelijk heb je dan al het gewenste resultaat bereikt.
Er is zeer weinig voornodig om een prefect uitgevoerde geïsoleerde ruimte om zeep te helpen door een klein geluidslek.
Heb je vooraf een geluidmeting gedaan?
Het is verstandig om dit te doen, dan kan je meten wat het resultaat heeft opgebracht bij verschillende aanpassingen.
Meten kan je prima doen op je telefoon, app is gratis te downloaden, meting kan mogelijk afwijken van een originele geluidsmeter maar dat is niet relevant, het gaat er om dat je een referentiepunt hebt.
Meet altijd in de zelfde omstandigheden en plaats.
Wolf1 verwijst naar de fundatie, ook daar is veel te winnen wat geluid betreft, maar vergt een behoorlijke ingreep om aan te passen indien nodig, je foto’s zullen het vertellen.
Mvg,
Pascal.