Dieseltank inspectieluik

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Dieseltank inspectieluik

Berichtdoor Arjen9 » 11 Okt 2025, 08:48

Mijn tank is van relatief dun rvs plaatwerk , en door las spanning was de bovenkant al niet meer vlak. Eenvoudig klemmen van een plaat durfde ik niet aan.

Uiteindelijk heb ik er een dikkere flens op gelast met daarop een deksel.
Niet simpel,interieur open zagen , tank eruit en dan lassen. Plus hopen dat de boel niet nog verder krom trekt maar ik had geen keus.

Overigens was dat wel makkelijker dan de foto's in dit bericht plaaten, dat heeft 3 dagen geduurd :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Arjen9

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 11 Okt 2025, 10:28

Arjen9 schreef:Mijn tank is van relatief dun rvs plaatwerk , en door las spanning was de bovenkant al niet meer vlak. Eenvoudig klemmen van een plaat durfde ik niet aan.
Uiteindelijk heb ik er een dikkere flens op gelast met daarop een deksel.
Niet simpel,interieur open zagen , tank eruit en dan lassen. Plus hopen dat de boel niet nog verder krom trekt maar ik had geen keus.

Met een 8mm stripraam aan de achterkant en een 6mm deksel, heb ik er al vele vervaardigt aan de zijkant van het reservoir.
De bovenkant vraagt 2 extra verzonken schroefjes voor ophangen van het binnen raam.
Jou voordeel is wel, deksel en lasrand is zo kant en klaar te koop.
De meest linkse kolom onderaan op de starpagina niet gevonden ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 11 Okt 2025, 11:09

Dank!
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Arjen9 » 11 Okt 2025, 12:57

Ik heb je eerste post nog eens goed doorgelezen. Ik zou er toch een contra strip achter leggen om zeker te zijn dat je het pakket goed aanknijpt.

Als je je idee wilt doorzetten dan zou je in plaats van de boutjes en de moertjes nog kunnen kiezen voor blindklinkmoeren. Die zijn er ook in gesloten vorm en met een minimale kraag. Dan hoef je minder in je rubberplaat te frezen.
Arjen9

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 11 Okt 2025, 16:23

Ja, ik zal eerst ff de plaatdikte meten voordat ik de aanpak bepaal. De plaat is nu zo vlak als een liniaal. Ga het voorlopig nog niet doen, was retired, maar heb weer een klus van 1-2 jaar aangenomen (an offer I couldn't refuse). Ergens in de winter denk ik.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen