Vetus hekschroef staartstuk.

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Vetus hekschroef staartstuk.

Berichtdoor Renegade » 21 Apr 2025, 13:12

broekie schreef:Ook dit heeft even geduurd, maar het antwoord was dat er waarschijnlijk iets gebeurd was, een stuk hout of te snel schakelen.
Ze deden niets dus.

Als dit de conclusie is van Vetus ,dan hebben ze zelf ook weinig vertrouwen in hun eigen rommel.
Want normaliter mag een stuk hout dit niet veroorzaken.
Een breekpen hoort te breken ,en een tandwiel niet.
En snel schakelen vind ik ook een dom antwoord.
Want dat zou betekenen dat er geen beveiliging in zit ,zodat de prop stil moet staan om vervolgens de andere kant op te kunnen draaien .
Je mag verwachten van zo'n artikel ,dat deze een langere levensduur heeft dan de garantietermijn.
En de redenen die Vetus noemt ,zullen ze aantoonbaar moeten maken.
Hun boegschroef is voor mij meer een "Kwalitatieve Uitermate Teleurstellend" artikel.
Daarom heb ik gekozen voor een ander merk.
Ik heb niks met geel, geel betekend voor mij gevaar.
En ik ga het gevaar niet opzoeken. ;)
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 21 Apr 2025, 13:33

Voor de consument kan het slecht overkomen, helaas is dit bij enorm veel bedrijven het geval en is telefonisch contact zelfs niet meer mogelijk en zit je tegenwoordig gebonden aan een AI chatbot.

Grote bedrijven kijken niet anders dan naar het generen van omzet met het liefst zoveel mogelijk winst. Servicekosten zijn hoog, vooral als je real life poppetjes hebt willen zitten om iedereen te woord willen staan. Dus daar besparen veel bedrijven tegenwoordig op en dan werken ze binnen gestelde kaders, in dit geval garantie of geen garantie, een chatbot kan je daar heel simpel op instellen, daar kan je mee discusseren wat je wilt maar het anwoord zal repeterend zijn. Heb je wel een echte medewerker aan de lijn dan zal deze ook volgens van bovenaf opgestelde regels werken.
Het is niks anders bedrijfsmatig incalculeren dat je een percentage ontevreden klanten hebt.

Deze tendens mag je slecht noemen maar het is realiteit.

Maar in dit specifieke geval mbt garantie doet Vetus niks verkeerd, het product is over de minimaal gestelde levensduur en daardoor is er geen verplichting meer. Coulance na een garantieperiode is geen recht, het kan wel een recht zijn bij 2e handsverkoop met consumentenrecht, maar is hier nvt.

Een brief schrijven naar e.e.a kan effect hebben mits je goede dragende gronden hebt, bijv dat je meerdere personen hebt gevonden die dezelfde problemen hebben en je daardoor kan wijzen op bijv een productiefout.

Maar dat Vetus geen garantie geeft is niet slecht te noemen, dat hebben ze namelijk wel gedaan maar de termijn is verlopen. Dat ze daarna moeilijk bereikbaar zijn voor een product waar geen garantie meer op zit is bedrijfsvoering.

En wij lullen erover maar daar ligt niemand er wakker van.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 21 Apr 2025, 15:51

chaea schreef:Ik had het vorig jaar met mijn wasmachine van AEG, 2 maanden na garantie elektronica defect, AEG was omvermurwbaar mbt coulance. Ook erg zuur voor mij, was een duur ding en navraag bleek dat reparatie mij 300 ging kosten. AEG bood aan om het voor 250 te doen maar daar moest wel een jaarabonnement bij van 100 euro. Tja dan is AEG voor mij wat Vetus nu voor jou is.

Beetje vreemd vergelijk Chaea ,een goedkope AEG vergelijken, qua garantie met een Vetus boegschroef die minimaal 6 keer meer moet kosten.
Ook totaal verschillende toestellen,die ook totaal verschillend worden gebruikt ,en qua intensiviteit totaal verschillen.
Een AEG kun je vergelijken met een IndeSjit ,niet met een Vetus boegschroef.

Gelukkig heeft Asko een ander moraal,dan AEG.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 21 Apr 2025, 16:32

Oeverloos schreef:Je hebt gelijk, 3 seizoenen is absurd, heb ik dit al vaker gehoord dat hek- en boegschroeven de geest geven.
Meestal hek- en boegschroeven met een haakse overbrenging.

Ja, er is ook niet veel anders meer, die tandkettingen met 2de hans start motoren (Duco) zie ik niet veel meer en die onderwater motoren (Cupa) vinden jullie te groot ! En alle anderen zijn haakse overbrengingen.
Maar Broekie zijn probleem is noch niet achterhaald, voor mij staat vast, vuil maakt vuil.
Maar dan komen we in het kip, ei, kip, verhaal.
Vaar zelf al 12 jaar met de zelfde 300mm Vetus overbrenging, tot nu toe probleemloos, maar vraag me af, zal de proportionele aandrijving hiertoe bijdragen ?
Al die boegschroeven met een omkeer relais schakelen alleen maar vol vermogen, en dan zal hoe je er mee omgaat ook nog wel een rol gaan spelen.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 21 Apr 2025, 16:33

@Renegade,je neemt nu iets letterlijk en mist daardoor hetgeen wat ik bedoel.

Garantie is garantie, er bestaat geen wettelijke basis op wat iets kost. Ofwel de wettelijke garantie is gelijk bij zowel een Fiat Panda of bij een Mercedes C klasse. ( door fabrikanten zelf extra gegeven garantie niet meegerekend omdat daar geen wettelijke basis voor is)

Maar heel simpel.

Er is geen garantie, dus we kunnen er iets van vinden maar dat veranderd er niks aan.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen