Peilglas

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Peilglas

Berichtdoor BertB » 22 Aug 2024, 12:52

In onze boot zit een aardig compromis (denk ik): ook onze tank(s) zijn niet best bereikbaar, maar hebben parallel aan de tank (verticaal) een stalen buis die wel bereikbaar is en met twee slangetjes (onder en boven) verbonden is met de onder- en bovenkant van de tank (communicerende vaten en zo). In die buis zit een standaard 0-190 ohm vlotter... En die gaat gewoon naar een metertje op de stuurstand. Maar volgens mij gaf TS zelf die suggestie al...

Succes!

Bert
BertB

ligplaats: Strijen
info:

Re: Peilglas

Berichtdoor Het Sluizenfront » 22 Aug 2024, 17:41

Lotte schreef:Als ik een peilglas wil installeren bij mijn watertank, kan deze dan ergens op de waterleiding tussen de tank en de drinkwaterpomp geplaatst worden? Dus op de aanvoerleiding naar de pomp een T stuk en daar een peilglas op?

Dat kan maar dat t-stuk moet wel zo laag mogelijk in het systeem zitten. liefst op dezelfde hoogte als de uitlaat van de watertank. Denk er verder aan dat de kans op lucht aanzuigen via het peilglas groter wordt naarmate de watertank leeg is. Elektronisch heb je ook mooie oplossingen die makkelijker af te lezen zijn maar nauwkeuriger dan een peilglas werkt er geen.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront

ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen