heuvels schreef:...
Maar om op Sergios verhaal terug te komen: ik denk dat een nieuwe schroef (en bus) met een goede anodisering de problemen oplost. Mooi punt om op af te dingen bij de koop.[/quote]
Dus dat is globaal 900,-. Niet te repareren?
heuvels schreef:...
Sergio schreef:Dank voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat het een mix is van weinig anodes en Wallström zonder scheidingstrafo. Het schip heeft een dieselmotor met 500 uur, drie jaar oud. Gestraald en 2 comp verf en aluminium ramen. Zeer verzorgde boot. Maar idd weinig anodes en r moet een trafo op.
Maar is dit al vervangingswaardig dan? Ik heb verder wel vertrouwen moet ik zeggen. Maar als ik koop nog wel onder voorbehoud keuring
Wolf1 schreef:Cavitatie is een drukverlaging in een vloeistof waardoor dampbellen kunnen ontstaan, die vervolgens in een gebied met hogere druk imploderen, waardoor schade kan ontstaan, zie foto omgeving van de naaf of achterkant van een schroefblad.
Elektrolyse ontstaat wanneer twee metalen elektrisch verbonden zijn (zwerf stromen) en die twee metalen in een geleidende vloeistof gedompeld zijn. Indien deze twee voorwaarden vervuld zijn kan stroom vloeien tussen die twee metalen en corrosie door elektrolyse veroorzaken. Het metaal dat het 'minst edel' is, zal dan corroderen.
Laat zich het eerste zien op de delen met de minste verf.
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers