Welke boegschroef

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Welke boegschroef

Berichtdoor Wolf1 » 13 Apr 2025, 14:04

Wie heeft het over een Cupa ?
Ik had een boegschroef besteld naar het ver mogen dat ik wilde en wat ik wilde betalen zonder schroef en had 1 van de wel bekende schroefen leverancier een schroefje laten maken aan de hand van dat vermogen en reeds bepaalde diameter !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 13 Apr 2025, 16:49

Wolf1 schreef:Wie heeft het over een Cupa ?

Als je het draadje had terug gelezen ,had je kunnen constateren dat de vorige een Cupa was.
En in feite moet je dus de vergelijking maken met een Cupa ,en niet met een andere boegschroef.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Martin65 » 13 Apr 2025, 20:05

Wolf1 schreef:Wie heeft het over een Cupa ?
Ik had een boegschroef besteld naar het ver mogen dat ik wilde en wat ik wilde betalen zonder schroef en had 1 van de wel bekende schroefen leverancier een schroefje laten maken aan de hand van dat vermogen en reeds bepaalde diameter !
Gr. Wolf1

Dat brengt ook weer uitdagingen met zich mee. De aanbouwhuizen zijn oplopend met het vermogen gemaakt voor een bepaald diameter buis. Zo is deze motor met aanbouwhuis gemaakt voor een 185mm buis, ga je dat monteren op een 250 past dat niet zonder kunst en vliegwerk. Zo is ook het staartstuk van een lengte die gebaseerd is op de diameter buis.
En het vermogen van deze boegschroef is ruim het dubbele van de oude Spijkstaal.
Gebruikers-avatar
Martin65

ligplaats: Deventer
info:

Berichtdoor Wolf1 » 14 Apr 2025, 16:35

Ieder zijn meug, bij mij was de beweeg reden een stukje pijp wat er nog stond van 15", Vetus had er een mooi zeebrons staartstukje voor, dus dan is het idee ontstaan, mijnheer Paulides kende ik nog van vroeger (maakte de motoren voor Spijkstaal later Cupa).
Een vlens op de zijkant van de pijp gelast en de boegschroef was voor €1500 geboren.
Wel uitgebreidt met 600A Alie DC regelaar en een zelf bedacht printje en handeltje voor de bediening, varen we nu alweer 12 jaar door Europa
En geniet er nog steeds van als m'n buren me vertellen, ja zo kan ik het ook, met zo'n vol continue hydraulische boegschroef !
24V 10KW 220Ah accu, met een dynamo capaciteit van 120A, 2,2KW vol continue. geruisloos tegen de sluismuur.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 14 Apr 2025, 18:43

Wolf1 schreef:Ieder zijn meug, bij mij was de beweeg reden een stukje pijp wat er nog stond van 15", Vetus had er een mooi zeebrons staartstukje voor, dus dan is het idee ontstaan, mijnheer Paulides kende ik nog van vroeger (maakte de motoren voor Spijkstaal later Cupa).
Een vlens op de zijkant van de pijp gelast en de boegschroef was voor €1500 geboren.
Wel uitgebreidt met 600A Alie DC regelaar en een zelf bedacht printje en handeltje voor de bediening, varen we nu alweer 12 jaar door Europa
En geniet er nog steeds van als m'n buren me vertellen, ja zo kan ik het ook, met zo'n vol continue hydraulische boegschroef !
24V 10KW 220Ah accu, met een dynamo capaciteit van 120A, 2,2KW vol continue. geruisloos tegen de sluismuur.
Gr. Wolf1

Best wel jaloers op, ondanks dat de boegschroef zelden gebruikt wordt staat het nog altijd op het verlanglijstje.
pascall

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen