Bericht door Laserdevil. » za 21 sep 2013, 11:25
Kijk daarom ook eens naar hoeveel uren jullie varen?
Er is niet altijd de optie om een brandstoftank buiten de motorruimte te plaatsen , en dan moeten er alternatieven komen.
Zo heb ik 2 maal 100liter tanks voor mijn daf475 onderling gekoppeld met een buis onder de gangboord , bakboord en stuurboord.
Ik vaar zoveel dat ik ong. 3 tanks per jaar nodig heb.
Dit wil dus zeggen dat ik een goede doorspoeling heb van de brandstof , en ik tank aan de weg met jerrycans.
Ik mag het niet zeggen , maar ik heb in die 8 jaar dat ik de boot heb nog niet 1 maal de brandstoffilter vernieuwd. ( gooi het maar over me heen
).
Afgelopen 3 weken op vakantie geweest naar de grevelingen.
Op het hollands diep en op de grevelingen al behoorlijk door elkaar geschud , maar de motor gaf geen krimp.
Ik ken boten met een verbruik van 1,5 liter en hebben een 500liter tank , of een verbruik van 4 liter met een 1000liter tank.......
.
Alternatief is dus een kleinere tank die je eerder moet bijtanken , en op maat is voor je vaaruren per jaar.
Lost ook al voor een deel het probleem op.
Neemt niet weg dat ik deze winter de mangaten open ga maken en de tanks ga reinigen en de filters ga vernieuwen.
chrit van den elzen.