door chaea » 13 Aug 2025, 09:05
Snap het probleem niet helemaal, opgiet koffie is natuurlijk een prima oplossing of een cafetiere.
Maar wil je perse koffie uit een automaat, waarom je omvormer en alles eromheen aanpassen op een simpel bakje pleur?
Zelf heb ik een Makita koffiezetter, werkt op pads en op filter, werkt op een 18 v accu en daarmee haal ik 3 bakjes eruit.
Heb een Makita lader aan boord a 64 watt, die heeft binnen het uur een accu volledig vol. Aan boord heb ik 2 Makita 18v accu's goed voor 6 bakjes koffie per uur , ook heb ik nog een krachtige Makita stofzuiger op 18 v waar de accu's oppassen( 1 accu zit op 70 euro)
Voor mij wat makkelijker praten omdat ik deze machine al heb, ideaal als je gaat vissen oid maar het is veel goedkoper dan een duur accupakket met een 3000 watt omvormer, in dit geval heb je genoeg aan een 200 w gemodificeerde sinus van 2 tientjes om verse koffie te krijgen.
Voor de goede orde, ik heb een 1400 watt zuivere sinus zodat ik ook tv kan kijken, magnetron kan draaien en mijn koellade kan laten koelen.
Optie2 is voor de meesten veel interessanter, speciaal voor vrachtwagenchauffeurs zijn er omgebouwde Nespresso, Dolce Custo en Senseo apparaten tussen de 700 en 800 wat, kosten tussen de 150 en 200 euro.
Enige verschil met de 1400 tot 2000 watt apparaten is dat ze een langere opwarmtijd hebben.
Of een overpowered 3000 watt systeem aan boord of een downsized koffieapparaat voor nog geen 200 euro.
Tja