schoonmaken

Re: schoonmaken

Berichtdoor aadbloem » 01 Okt 2023, 16:32

Mopolcamper schreef:Die paar maanden klopt. Daarom zet ik mijn boot ook tijdens het seizoen doorlopend in de wax. Elke dag een stukje. Tot dusver gebruikte ik voor schoonmaken een autoshampo van Action voor 0,99 per liter, daar zit ook wax in. Maar ontkalken doet het niet daar is volgens mij schoonmaakazijn beter voor. Wc-eend lijkt me voor polyester minder geschikt.

Deze genoemde autoshampo een flinke scheut en een halve liter schoonmaakazijn (goedkoop 5 liter kannetje bij de supermarkt) in een 10L emmer of puts en een zachte bezem ook van de Action en je maakt de boeg voor weinig centjes weer schoon en mooi. Bezem indopen en vegen, goed nat maken en aansluitend meteen spoelen met de dekwaspomp.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: schoonmaken

Berichtdoor Mopolcamper » 01 Okt 2023, 18:03

Dekwaspomp? Puts bedoel je.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: schoonmaken

Berichtdoor Amersfow » 01 Okt 2023, 21:23

O dat officiële spul om de kalk van zeewater van de romp te halen kost 18 euro per liter. Het vliegt er wel mee af, maar de kunst is om zuinig te zijn. Onverdund op een doek op de dekzwabber.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: schoonmaken

Berichtdoor McBoaty » 02 Okt 2023, 20:24

Misschien een gek idee, maar om kalk weg te halen gebruikte mijn oma altijd schoonmaakazijn met baking soda. Werkt perfect en kost geen drol.
Polaris 950 OKAK
Gebruikers-avatar
McBoaty
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 10 Okt 2022, 09:37
ligplaats: De Klink
info: Polaris Marathon 950 OKAK

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten