Buiskap sloep verven

Buiskap sloep verven

Berichtdoor Ed de R » 28 Aug 2023, 19:08

Goedendag,
De buiskap (zwart van kleur) van mijn sloep is een jaar of 10-12 jaar oud.
Vorig jaar geïmpregneerd en dacht m dit jaar te vervangen ivm vlekken en verkleuring. Na wat googlen las ik iets over textiel verf.
Ik dacht, ik probeer het, wordt het niks dan een nieuwe laten maken.
Wat blijkt....resultaat is geweldig.
Lijkt wel nieuw!
Kijken hoelang het mooi blijft, waterdicht is die ook nog.

Tot nu toe erg tevreden.
Betreft Textile Color Basic 500 ml van het merk Creotime.

Gr. Ed
Ed de R
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 17 Jun 2018, 21:24
ligplaats: Kaag
info: Crescent Allure 21
Yamaha 20 pk F20BEL

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor MarcoM » 19 Aug 2025, 04:37

En hoe houd de verf zich na 2 jaar?

Overweeg om een kap een totaal andere kleur te geven.
MarcoM
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 24 Mrt 2020, 18:18
ligplaats:
info:

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor Ed de R » 23 Aug 2025, 18:50

MarcoM schreef:En hoe houd de verf zich na 2 jaar?

Overweeg om een kap een totaal andere kleur te geven.


Beste MarcoM,

Is nog steeds waterdicht en mooi van kleur....
Opmerking: mijn kap heb ik wel in dezelfde kleur geverfd.

Succes
Ed de R
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 17 Jun 2018, 21:24
ligplaats: Kaag
info: Crescent Allure 21
Yamaha 20 pk F20BEL

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor MarcoM » 25 Aug 2025, 15:20

Oke thx,
ga er nog wel even een paar nachtjes over slapen....

Zou dan nl van blauw naar zwart willen gaan, niet de makkelijkste variant denk ik
MarcoM
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 24 Mrt 2020, 18:18
ligplaats:
info:

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor Amersfow » 29 Aug 2025, 19:22

@ed, hoe was het doek voordat je m verfde? Schoon van alle alg? Ik kan de kappen alleen maar schoon krijgen door ze een week in een bad met een klein beetje chloor en daarna met de hogedrukreiniger af te spuiten. Maar dat hogedrukreinigen is zo slecht voor het garen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 2685
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 09:49
ligplaats:
info:

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor chaea » 29 Aug 2025, 20:04

Amersfow schreef:@ed, hoe was het doek voordat je m verfde? Schoon van alle alg? Ik kan de kappen alleen maar schoon krijgen door ze een week in een bad met een klein beetje chloor en daarna met de hogedrukreiniger af te spuiten. Maar dat hogedrukreinigen is zo slecht voor het garen.


Hogedrukspuit :shock:

Er zijn zat bedrijven die voor een paar 100 euro je kap professioneel reinigen en zelfs opnieuw impregneren.
Met een hogedrukspuit downgrade je de levensduur met jaren.
chaea
 
Berichten: 1346
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 19:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor Amersfow » 29 Aug 2025, 20:24

Tja, elk jaar een paar honderd euro aan de kap uitgeven en dan toch nog na 10 jaar een nieuwe moeten, omdat de ritsen het niet meer doen, kan. Mijn vraag was hoe vergevingsgezind die verf is.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 2685
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 09:49
ligplaats:
info:

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor chaea » 29 Aug 2025, 21:51

Amersfow schreef:Tja, elk jaar een paar honderd euro aan de kap uitgeven en dan toch nog na 10 jaar een nieuwe moeten, omdat de ritsen het niet meer doen, kan. Mijn vraag was hoe vergevingsgezind die verf is.



Wat voor hatsiefratskap heb jij dan wel niet dat je hem elk jaar moet reinigen? En ook ritsen vervangen op een goed onderhouden kap is vele male voordeliger.

Maarja het zou mij ook een biet zijn, als anderen je hogedrukspuitverhaal maar niet overnemen.
chaea
 
Berichten: 1346
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 19:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor Ed de R » 05 Sep 2025, 21:56

Amersfow schreef:@ed, hoe was het doek voordat je m verfde? Schoon van alle alg? Ik kan de kappen alleen maar schoon krijgen door ze een week in een bad met een klein beetje chloor en daarna met de hogedrukreiniger af te spuiten. Maar dat hogedrukreinigen is zo slecht voor het garen.


Amersfoort, met een zachte borstel en sopje gereinigd Goed laten drogen en de verf er over heen .
Gr Ed
Ed de R
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 17 Jun 2018, 21:24
ligplaats: Kaag
info: Crescent Allure 21
Yamaha 20 pk F20BEL

Re: Buiskap sloep verven

Berichtdoor Amersfow » 06 Sep 2025, 06:19

Ok, bedankt!
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 2685
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 09:49
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers