Primer advies gevraagd

Re: Primer advies gevraagd

Berichtdoor Wilfried » 28 Aug 2022, 22:09

Ik geniet met volle teugen !
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:

Re: Primer advies gevraagd

Berichtdoor Wolf1 » 29 Aug 2022, 09:17

Wilfried schreef:Ik geniet met volle teugen !

The show is over, de ene zit zijn lange tenen te verzorgen en de andere is aan het muggen meppen, en ik, ga weer een stukje varen !
Was vanmorgen bij de slager, voor een stukje vlees voor vanavond, leuke vent, Ik moest het nu direct in de ketjap, ketchup, teen geplette knoflook, goeie scheut scheutolijfolie, 1/2 theelepeltje sambal en Kerrie, zetten, en hier heb je me tel. nummer kan je me morgen bellen hoe het was.
Is toch ook een soort primer ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Primer advies gevraagd

Berichtdoor Roadrunnertoao » 29 Aug 2022, 09:28

Bij mij was 3 pagina's geleden het primer verhaal al duidelijk hoor... :D

Wat me overigens nog niet duidelijk is is het verhaal van Aad en waarom plamuren, maar ga er vanuit dat je plamuur alleen gebruikt om grote oneffenheden weg te werken.
En dan gelijk nog een vraag; wanneer gebruik je grondverf en waarom? (primer, (grondverf?), aflak)

PS. ik zit hier op dit forum om (domme) vragen te stellen, ik ben helaas niet alwetend :(
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Primer advies gevraagd

Berichtdoor aadbloem » 01 Sep 2022, 11:40

Roadrunnertoao schreef:Waarom plamuur gebruiken?? Plamuur is mijn inziens toch alleen nodig als je "gaten/oneffenheden" wil opvullen?

Ja inderdaad, ik heb plamuren genoemd om gaten/oneffenheden op te vullen. Meer ook uit eigen ervaring. Als ik een roestvlekje wegwerk, voornamelijk op de dek en veroorzaakt doorgaans ingebrand door een staalsplinter (van de buurman natuurlijk...mijn ankers liggen of vallen nooit op dek) dan ontstaat er een kuiltje dat opgevuld moet worden. Komt ook wel een keertje voor op het verticale werk maar zelden.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten