Pech

Pech

Berichtdoor Mark30 » 15 Jun 2022, 21:16

Ik had vandaag motorpech net in de haven heb hem gelukkig zelf weer aan de praat gekregen.nu vroeg ik mij ineens af wie bel ik bij pech op het meer of in de haven?gewoon mijn havenmeester of de botenwacht .binnenwa treren
Mark30
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 Jun 2022, 18:05
ligplaats:
info:

Re: Pech

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jun 2022, 21:30

Botenwacht komt niet naar je toe op een meer.
Ik heb één keer de pech gehad midden in de Alde Feanen met een niet startende motor de dag te beginnen.
En dan blijkt dat je echt aangewezen bent op die ene kennis met boot die toevallig in de buurt woont, of de kennis van die kennis, of (in mijn geval) mijn voorbuurman die zo goed was mij naar mijn thuishaven te slepen.

In de Alde Feanen kwam de botenwacht niet omdat ik niet te bereiken was, en in mijn thuishaven ook niet, omdat ik in mijn thuishaven lag.
Gezien de prijs die je tegenwoordig voor die club neer dient te tellen heb ik het gelijk opgezegd.
Voor het bedrag van een jaar botenwacht heb ik ook twee uur een monteur.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Pech

Berichtdoor Mark30 » 15 Jun 2022, 21:57

Dus het gaat over het algemeen dus nog zo.ik verwaaide vanmiddag bijna tegen een rotswand(om het zo even te noemen)afscheiding van meer En haven.kwam wel bootjesvolk langs maar kreeg niet echt reactie.kreeg hem gelukkig weer een beetje aan de praat.heb het weer overleefd haha.
Mark30
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 Jun 2022, 18:05
ligplaats:
info:

Re: Pech

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jun 2022, 22:03

Leuk van dat bootjesvolk dan...
Ik heb zo vaak mensen een lijntje toegeworpen of op een andere manier de helpende hand toegestoken.
Dat vind ik niet meer dan normaal.

Kennelijk is dat niet meer zo.

(Overigens denk ik dat je met die rotswand de golfbreker of pier bedoelt. ;) )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Pech

Berichtdoor Mark30 » 15 Jun 2022, 22:10

Ja een golfbreker bedoelde ik.vond het ook een rare situatie maarja doe je niks aan. Bedankt voor je antwoorden
Mark30
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 Jun 2022, 18:05
ligplaats:
info:

Re: Pech

Berichtdoor ErikHa » 15 Jun 2022, 22:59

Wat heb je nu geleerd?

Ik zal het voorzeggen; Voortaan anker en roeispanen mee.

Gr.

Erik
ErikHa
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 22 Jul 2021, 22:55
ligplaats: Schiedam
info: Aquabell 28

Re: Pech

Berichtdoor Scout » 16 Jun 2022, 14:46

Ik heb zelf ook wel eens vriendelijk teruggezwaaid om daarna pas te realiseren dat iemand een probleem had.
Maar ze zijn er wel hoor die vriendelijke bootjesmensen.
Toen bij ons de schroefas uit de keerkoppeling was gelopen en wij hulpeloos voor driewegsluis dobberden kwam er een oudere man in een RIB langs die (alleen gekleed inz wembroek) spontaan even het motorruim indook om de reparatie uit te voeren.
De goede man zat na het monteren van de losgetrilde borgmoer en het maken van een geimproviseerde spie helemaal onder de olie.
"Dat gaat moeder de vrouw niet leuk vinden" was zijn droge reactie.
We hebben hem toen maar onze halve wijnvoorraad meegegeven ;)
Gebruikers-avatar
Scout
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 10 Mrt 2016, 17:19
Woonplaats: Arnhem
ligplaats: Oldemarkt
info:

Re: Pech

Berichtdoor sinty » 16 Jun 2022, 15:23

Vindt het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Dat je iemand met pech helpt. T zal je zelf maar gebeuren Pech onderweg is toch het rotste wat je kan overkomen. En vaak de vrouw dan overstuur dat blijft meestal wel f hangen bij de vrouwen. Dus als je iemand kunt helpen altijd doen
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Pech

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jun 2022, 17:38

Ben het helemaal met je eens.
Maar de praktijk is anders.

Paar jaar geleden:
Mooie corona zondag, dus heel veel rode broeken met gele sweaters in gehuurde sloepjes op het water.
Ik word opgelopen door voorschreven sloep die een dermate hoge hekgolf trekt dat die over het vrijboord slaat van een tegenliggend tobbetje met 2 volwassenen en drie kinderen.
Omdat ik toeter kijkt de schipper om en ziet hoe het bootje zinkt.
Je gelooft het niet, maar de man keert zijn hoofd weer naar voren en vaart door.

Ik heb de mensen aan boord genomen waar ze wat van de schrik konden bijkomen.

Gemeld bij politie, maar helemaal niets meer over vernomen.
Wij hebben nog bijna twee uur boven het wrakje liggen drijven terwijl op hun voorhoofd wijzende mensen ons voorbij voeren om te wachten op de PW ?? die er een boei op zou leggen.
Die kwam niet.
"Zondag, meneer..."

Dus niet alleen de medevaarders helpen niet, ook de mensen wiens werk het is helpen niet.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Pech

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jun 2022, 22:34

Marie Christina schreef:Wij hebben nog bijna twee uur boven het wrakje liggen drijven, terwijl op hun voorhoofd wijzende mensen ons voorbij voeren,.

Wat een paar komma's op de juiste plek voor verschil kunnen maken voor de betekenis van een zin...
:D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten