Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor Kwokko » 15 Jun 2022, 11:17

VaarStudent schreef:Zie foto's via onderstaande url

Wat zijn dat voor grijze plakkaten bovenop de boot?
Duct tape?
Kwokko
 

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor sinty » 15 Jun 2022, 16:52

Inderdaad veelvuldig gezien rondom de kaag warmond. Goed gezien broekie
Zou er in deze staat mooi van af blijven. Geduld is een schone zaak
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor Rene » 15 Jun 2022, 23:23

Ik denk dat het schip nu onder gewaardeerd wordt, het is van origine een bakdekker die verlengd is, het was een heel mooi schip, weliswaar met verouderde technieken, maar er is zeker iets moois van te maken, met een beetje liefde en geduld.
De eigenaar die hem in bezit had in Almelo heeft er veel liefde en tijd ingestoken, jammer dat de eigenaar daarna dit niet heeft gedaan.
Ik denk, als je er de tijd voor neemt, en het schip een beetje meer liefde geeft, je er in de toekomst een mooi schip aan hebt. Onder het motto: even een beetje door de toegebrachte ellende van geen onderhoud door kijken.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor heuvels » 16 Jun 2022, 09:42

Met een pot verf en plamuur kom je een heel eind. Maar alles valt of staat met de conditie van het onderwaterschip.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor sinty » 16 Jun 2022, 15:17

Hou er wel rekening mee dat het onderwaterschip van het zogenaamde puddel ijzer kan zijn. Mochten er slechte stukken inzitten. Is dit niet door iedereen zomaar te lassen. Je zou m ook kunnen laten hellen in overleg met de verkoper dat zijn de kosten niet. Dan kun je wat meer zien
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor Oeverloos » 17 Jun 2022, 16:58

Ik denk dat onze student,
als die al bestaat,
weer aan de studie is gegaan.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 655
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor VaarStudent » 20 Jun 2022, 13:09

Oeverloos schreef:Ik denk dat onze student,
als die al bestaat,
weer aan de studie is gegaan.

Mvrg. Oeverloos


Excuses, ik heb inderdaad gisteren een eindopdracht ingeleverd. Bij deze ben ik dus de komende tijd vrij :)
VaarStudent
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 14 Jun 2022, 18:26
ligplaats:
info:

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor VaarStudent » 20 Jun 2022, 13:11

sinty schreef:Hou er wel rekening mee dat het onderwaterschip van het zogenaamde puddel ijzer kan zijn. Mochten er slechte stukken inzitten. Is dit niet door iedereen zomaar te lassen. Je zou m ook kunnen laten hellen in overleg met de verkoper dat zijn de kosten niet. Dan kun je wat meer zien


Bedankt voor je reactie. Hellen van de boot was inderdaad ook mijn voorstel- zo weet ik hoe grondig het onderwaterschip aangepakt moet worden op korte termijn. Boot is ca. 13 ton, valt dat te hellen? Ik meen dat de boot omwille haar gewicht met een kraan uit het water gehaald zou moeten worden.
VaarStudent
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 14 Jun 2022, 18:26
ligplaats:
info:

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor VaarStudent » 20 Jun 2022, 13:14

Wolf1 schreef:Je hebt helemaal gelijk ! Slip of the pen, bedankt.
Gr. Wolf1


Wolf1 & Sogna Mi, bedankt voor jullie reacties, dit helpt me een stukje verder :)
VaarStudent
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 14 Jun 2022, 18:26
ligplaats:
info:

Re: Aankoop(?)advies Klassiek 13m motorjacht

Berichtdoor VaarStudent » 20 Jun 2022, 13:21

SimondeDanser schreef:Wat er technisch allemaal werkt/niet werkt is eigenlijk niet zo erg interessant. Met inzet en enthousiasme krijg je dat allemaal wel weer werkend. Maar het casco moet goed zijn. En met een bouwjaar van 1936 zou ik daar heel erg voorzichtig mee zijn. Mijn advies zou zijn als je de boot daadwerkelijk zou willen kopen: als je het eens kan worden over de prijs dan altijd een voorbehoud maken dat je de boot op de kant wil kunnen inspecteren. En het belangrijkste: dikte metingen (laten) doen !! Boten werden in die tijd vaak van redelijk dunne plaat gebouwd. Dus na 86 jaar loop je wel een verhoogde kans dat er (te) dunne plekken in zitten. Dus zonder diktemeting zou ik deze boot nooit kopen ook al kreeg ik hem gratis.
De motor is van een Mercedes 300D. Inmiddels ook al niet de nieuwste meer. Maar dat waren wel goede motoren. Alleen kan het best zijn dat deze eerst al een lang leven in een auto achter de rug heeft en toen in deze boot is gezet. Dus ondanks dat het in de basis een goede motor is kan de tand des tijds hier ook al enige tijd zijn werk hebben gedaan.
Succes ermee.
Mvg Felix


Dag SimondeDanser, bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn plan was inderdaad om onder voorbehoud iets af te spreken, en enkel na drooglegging en inspectie akkoord te geven. Ik ga de eigenaar binnenkort benaderen om dit voor te stellen :)
VaarStudent
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 14 Jun 2022, 18:26
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten