Dekwaspomp

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Amersfow » 12 Aug 2022, 12:26

Een dompelpomp geeft heel veel water, maar bouwt bijna geen druk op. Dus geen pistool erop zetten ofzo. Gewoon het slangeinde gebruiken. En een dikke slang, voor 6000 liter.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Marie Christina » 12 Aug 2022, 14:14

Ik heb er zo'n Gardena spuit op gezet.
Gaat inderdaad niet zoals thuis, maar wel bruikbaar om sop uit hoekjes weg te spuiten ofzo.
Al met al valt de aanschaf van de dompelpomp in de categorie 'waarom heb ik dat niet eerder gedaan,'?

Met deze dagen laat ik er water mee over het dek lopen.
Scheelt een graad onderdeks.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Yep » 12 Jan 2023, 12:48

En miniproject dekwaspomp afgerond.

Dat dekwassen is bepaald geen dagelijks werk maar de buitenkraan (op de waterpomp, 1,8 bar, 11 ltr/min) deed wel erg weinig vanwege de afstand en koppelingen tot de pomp in het ruim.
Net dat pietsje meer zou mooi zijn.

De voorhanden identieke reservepomp heb ik voorzien van Gardena- en Jabsco koppelingen, direct op de buitenkraan aangesloten en voorzien van prik via een stekker in de 24V aansluiting op het dashboard.
En voila, 2 gelijke pompen in serie werken prima samen en het is maar voor die paar keer per jaar.
Vooral de druk wordt groter en dat was hetgeen eraan ontbrak.
Klik, prik en klaar.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Wolf1 » 13 Jan 2023, 17:41

Ja dat zal geweldig geholpen hebben, had de curve van de pomp er even bij gedaan hadden we allemaal kunnen zien, hoeveel dat, dan wel niet scheelt !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor pascall » 13 Jan 2023, 19:39

Om eerlijk te zijn, ik heb het geprobeerd maar geen verschil, alleen meer herrie.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Yep » 13 Jan 2023, 19:46

Straaltje ging hier met 2 pompen een klap verder.
Verdere info: https://oxomi.com/service/json/catalog/ ... g=10280052, pagina 46.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Wolf1 » 14 Jan 2023, 16:24

Yep schreef:Straaltje ging hier met 2 pompen een klap verder.
Verdere info: https://oxomi.com/service/json/catalog/ ... g=10280052, pagina 46.

Als je dat boekwerk bij aanvang van je topic, eerst zelf doorgewerkt had,
had je best wel ergens kunnen lezen, dat al had je 10 pompen achterelkaar gezet de opbrengst echt niet zal vergroten !
Wat je nu gedaan hebt is de ∆P verdelen over 2 pompen waardoor de opbrengst iets hoger en het rendement veel slechter wordt.
Het past weer helemaal in de rij, van, jij hebt en kunt alles beter !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor jkb » 14 Jan 2023, 19:31

Ach, gut... Ik had eens een klant die maar door bleef zeuren over een onhandige actie van mijn bedrijf. Toen ontschoot mij opeens: "zeikerd". Gelukkig moest de klant er hartelijk om lachen. Dat voorval schoot me ineens te binnen na het lezen van de laatste zin uit de laatste ontboezeming van onze gewaardeerde Wolf1 met die snor.
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor chaea » 14 Jan 2023, 20:24

jkb schreef:Ach, gut... Ik had eens een klant die maar door bleef zeuren over een onhandige actie van mijn bedrijf. Toen ontschoot mij opeens: "zeikerd". Gelukkig moest de klant er hartelijk om lachen. Dat voorval schoot me ineens te binnen na het lezen van de laatste zin uit de laatste ontboezeming van onze gewaardeerde Wolf1 met die snor.


Ik heb van mijn leven een klant nog nooit een zeikerd genoemd, ook niet een "zeikerd", gedacht jazeker. Vergeet niet dat die "zeikerd" na een bezoek aan je bedrijf e/o het bedrijf waar je voor werkt blijft "doorzeiken" bij anderen, en dan kan hij erom hebben gelachen maar je vissitekaartje is afgegeven !

En ja ik waardeer Wolf! en edit Yep ook!
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Dekwaspomp

Berichtdoor Kwokko » 15 Jan 2023, 01:07

Wolf1 schreef:
Het past weer helemaal in de rij, van, ik weet alles beter !
Gr. Wolf1

:lol: :mrgreen: :lol:
Kwokko
 

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten