Advies boothoes

Advies boothoes

Berichtdoor Thinlanet » 08 Jul 2020, 00:28

Op mijn 5.3m lange stalen bootje ligt een mooi mahonie dek. Zowel kajuit als dek houdt ik droog met een boothoes van boothoes.nl. Onder deze hoes bevind zich nog een huif voor de kajuit. Hiermee staat de buitenste hoes ook licht op spanning wat het afwateren bevorderd. Na aanschaf “parelde” de druppels water er zo van af. Nu na 3 zomers buiten heeft de UV en weer de boothoes flink gedegradeeerd. De binnenkant begint wat los te laten en zorgt voor fijn stof op m’n dek. Daarnaast wordt de hoes op sommige punten doordrenkt met water een deel van de hoes dus als een vochtige doek op m’n dek ligt.

Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe/andere die het wat langer dan 3 seizoenen volhoudt. De boothoes van boothoes.nl staat tegenwoordig voor 20% van de prijs op Ali. Belangrijk is dat ik de gehele boot kan bedekken.
Hebben jullie tips/ideeën?
Thinlanet
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 25 Jan 2016, 16:09
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Advies boothoes

Berichtdoor Addink12 » 08 Jul 2020, 00:40

Je boot naar een zeilmakerij brengen en een bootkap op maat laten maken.....kost wat maar dan heb je ook wat!
Addink12
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 17 Apr 2014, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Advies boothoes

Berichtdoor Marie Christina » 08 Jul 2020, 08:55

Inderdaad. Iets laten maken.
En met een beetje zoeken op Google en offertes aanvragen is daar best een betaalbaar adres voor te vinden.

Hoed je voor die Ali-Expres troep.
Ik durf bijna te garanderen dat die nog minder lang dan 3 seizoenen mee gaat.
Of dat het net niet past.
Of dat het slijtplekken geeft op je schip omdat het niet strak genoeg zit en dus gaat wapperen in de wind .
Nóg waarschijnlijker is alle drie de punten die ik hier noem.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Advies boothoes

Berichtdoor quichot » 08 Jul 2020, 13:42

Ik heb voor m'n vletje zelf een afwaterend dekzeil gemaakt. Nu is dat maar een bootje van 3,60 mtr, maar het bleek goed te doen.
On line zeer goede kwaliteit polyesterkatoen gekocht en aan de slag gegaan met schaar, rolmaat, viltstift, speciale lijm en rvs zeilringen. En een dosis goede moed niet te vergeten. Trots op het resultaat, en lieve duit bespaard.
Je hebt alleen een groot vloeroppervlak nodig. Je boot zou als het ware makkelijk in die ruimte moeten passen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Advies boothoes

Berichtdoor broekie » 08 Jul 2020, 15:13

Met een houten dek moet je een katoenen zeil nemen.
PVC of andere kunststof ventileert niet en zal je verniswerk snel achteruit gaan door de hoge vochtigheid.
Geleerd van Cor Vreeken, reeds overleden vakman zeilmaker uit Warmond.
Kwam wel uit de houten boten generatie.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.


Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten