Wolf1 schreef:Kan wel een heel pleidooi over de voordelen schrijven, mijn advies probeer het eens, je moet er wel even voor gaan zitten, een RWS account aanmaken, de aanvraaglijst even invullen en na toestemming op je telefoon instaleren.
Doe elke dag warneer ik vaar, de nieuwe reis aanmaken, en aangekomen bij het kunstwerk de naam van de boot opgeven, de rest gaat vanzelf.
Sluizen op de boven Rijn waar ik vroeger moest wachten tot dat ik met een groot schip mee mocht, liggen nu met de deur open op me te wachten !
De app op de telephone is zin's korte tijd en dus nieuw en werk ook zonder ENI.
Je bent een Koning!!! maar wat je doet is wel oneigenlijkk gebruik van de middelen. Iets wat wellicht nog niet is opgemerkt omdat je met een ex-rijksvaartuig, die de oorspronkelijke naam en kleur nog heeft. Ik sluit ook niet uit dat hij nog als rijksvaartuig in de databases van IVS-next staat. Je moet er maar de moeite voor nemen om dit "voordeeltje" te hebben.
Overigens is het zo dat je als pleziervaart net zo veel recht op je toerbeurt hebt als beroepsvaart. Vele pleziervaarders weten dat niet en dat is wel handig voor sluispersoneel, dus die laten ze in de waan.