Een typische Amsterdamse grachtenboot, heb er velen van dit model aan hoofdstedelingen verkocht.
Heb er afgelopen zomer nog 1 compleet opgeknapt zelfs, die is overigens niet naar Amsterdam gegaan maar naar een verhuurbederijf.
Qua kosten, en dan ga ik uit van het model wat ik opgeknapt heb en welke ogenschijnlijk ik zelfde staat was als de jouwe nu.
Verf plus minus 400 euro, uitgaande van 1 component van Epifanes en is incl primers, bodembehandeling en zelfslijpende antifouling. Ik werk het liefst met 2 component van de IJssel maar daar moet je wel wat ervaring mee hebbeb en vaak is de huidoge ondergrond niet geschikt. Vooral de stalen " grachten"bootjes zitten vaak ondergekliedert met allemaal verschillende exotische verflagen, wil je dan 2 component dan moet het bootje kaal en dat kost veel tijd, energie e/o geld.
Dus gewoon 1 component doen.
Ik ben er nog nooit 1 tegengekomen die geen laswerk nodig heeft, hou daar rekening mee.
Zelf ben ik 3 a 4 uur aan het lassen geweest, ik heb zelf het apparatuur en de skills maar als je dit niet hebt kan je daar gerust 2 tot 300 euro voor rekenen.
Dus in principe kan dit binnen budget als je het schuur en schilderwerk zelf doet.
Je zit alleen met je opslag en evt kraan of trailerkosten plus een plek waar je mag werken, ben bang dat dit wel een hap uit je budget neemt.
Tja en een ander bootje kopen, jouw boot in de staat in deze periode levert niet veel op.
Anderzijds is de koopmarkt iets gunstiger maar het aanbod beperkter, beste kooptijd is eigenlijk net voorbij.
Mensen willen vaak in oktober van hun bootje af ivm stallingskosten, onderhoudskosten en de aanbrekende donkere periode waarbij men niet aan varen denkt. Maar er zullen zeker mooie aanbiedingen kunnen zijn.