peter jansen schreef:Bedankt Simon, 2e bootje waarbij we op het model zijn gevallen en niet het werk wat er in zit haha. Helaas is de historie niet helemaal bekend. voor op de boeg zit een schild wat het wapen is van Leidschendam. dat is 1 van de aanknopingspunten. helaas nog weinig verbinding daarmee kunnen vinden. De Ravensteijn Werf lijkt het meest voor de hand liggend maar ik kom er niet achter tot nu toe. er schijnt nog een doos in het gemeente archief van Den Haag te liggen. daar gaan we ooit nog eens naar kijken. Qua leeftijd schat ik eind jaren 50 of begin 60. Aan boord vond ik een schildje van een Holland Rally uit 1963. Wij gaan er van uit dat het schip daar aan heeft meegedaan. Ook van deze tocht heb ik geprobeerd beeldmateriaal boven water te krijgen. tot nu toe niet gelukt....
dus mocht iemand iets weten of ons verder kunnen helpen schroom niet. Altijd leuk om de historie een beetje compleet te hebben.
Dat kan wel eens een lastige zoektocht worden. Er waren in die tijd nog genoeg werven die dit soort rompen konden bouwen.
Mijn eerste idee zou zijn dat dit een boot is van De Vries Lentsch in Amsterdam. Dat zou zowel qua periode als qua model kunnen. Maar ja, die werf bestaat geloof ik sinds 1970 al niet meer. Ik heb wel eens begrepen dat het archief in het scheepvaarmuseum in Amsterdam terecht is gekomen. Ik heb zelf een boot gehad die bij deze werf ontworpen en gebouwd is. Die was van 1960. En die was ook zo mooi geveegd en gejocheld net als jouw boot.