Para Siempre Project

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Para Siempre Project

Berichtdoor peter jansen » 10 Sep 2025, 07:54

het casco is reeds al helemaal kaal en leeg inderdaad. ikzelf vind dat altijd het mooiste uitgangspunt bij een project als dit. Straks is elk hoekje gezien en iets mee gedaan. Stralen stel ik nog even uit met die reden dat we gewoon eerst even alles gaan inbouwen/verbouwen waar nodig. mocht ik straks nog laswerk hebben aan de binnenzijde zou dat zonde zijn van het nieuw gestraalde materiaal. het plan van aanpak zit aardig in het hoofd. echter de werkelijk is altijd anders dus niet echt iets op papier uit gezet. Zonde van de tijd. Budget waag ik mij ook niet aan haha.. dat hebben wij bij ons vorige boot-project ook niet bijgehouden. uiteindelijk gaat het om het plezier in het project en het uiteindelijke resultaat. onze vorige boot beviel op zich fantastisch en we gaan op dat ontwerp verder perfectioneren. (proberen in ieder geval)

gelukkig heb ik inderdaad een mooie loods tot mijn beschikking. anders was ik ook niet meer aan zo'n project begonnen. (in eerste instantie was ik ook weggelopen bij deze nieuwe boot ivm te veel werk)
onze eerste boot heeft altijd buiten gestaan en 6 jaar over gedaan. altijd een strijd tegen de elementen geweest.
Gebruikers-avatar
peter jansen

ligplaats: Uitwellingerga
info: Project Para Siempre opgestart!

Berichtdoor Amersfow » 10 Sep 2025, 08:09

Knap hoor! Een boot op de kant zetten is meestal het voorland voor verkopen of afvoeren na het opgeven van het project. Zelf heb ik de boot aan mijn achtertuin liggen, laatste keer verbouw in de Corona periode, een half jaar elke dag een paar uur en de zaterdag. Is nog te overzien.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 10 Sep 2025, 08:27

Amersfow schreef:Knap hoor! Een boot op de kant zetten is meestal het voorland voor verkopen of afvoeren na het opgeven van het project. Zelf heb ik de boot aan mijn achtertuin liggen, laatste keer verbouw in de Corona periode, een half jaar elke dag een paar uur en de zaterdag. Is nog te overzien.

Daar waren ook deels mijn vragen op gebaseerd, zoals plan van aanpak, begroting en dergelijke.
Inderdaad genoeg projecten zien stranden maar Peter heeft al meer met het bijltje gehakt dus heb er wel vertrouwen in.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor peter jansen » 10 Sep 2025, 12:17

dit wordt inderdaad boot 2 die wij op deze manier aanpakken. Ben in de 6 jaar die de eerste boot kostte aardig door de wol geverfd zeg maar... vandaar dat ik ook mijn twijfels had bij deze boot. Maar goed het bloed kruipt waar het niet gaan kan en mijn vrouw heeft de doorslag gegeven. We moesten hem maar kopen anders krijgen we er straks spijt van was haar tekst. dus ja toen ging de bal rollen en inmiddels zijn we lekker op weg en zie ik het ook helemaal voor mij. we proberen een varende boot te realiseren eind april 2026. dat betekend technisch varend, kunnen slapen, koelkast en WC (kan zelfs portapotti zijn natuurlijk).

ik heb het geluk dat ik voorlopig elke winter in een verwarmde loods kan staan, dus we proberen ook tussendoor er even mee te varen.
Gebruikers-avatar
peter jansen

Berichtdoor peter jansen » 23 Okt 2025, 10:48

Afbeelding
binnenkant spant voor spant opschonen. geen pretje met ouderwetse teer.....

Afbeelding
Mijn zoon Wessel bezig met de boegschroef. Erg trots op hem!

Afbeelding
Boegschroeftunnel geplaatst, welke aandrijving het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit. toerengeregeld wordt ie zeker!

Afbeelding
Laswerk aan de buitenzijde schiet lekker op, mede als de RVS railing.

Afbeelding
ik had even een hoogwerker in de loods, foto van bovenaf.

Afbeelding
Slijpwerk nu het nog kan!
Gebruikers-avatar
peter jansen

Berichtdoor pascall » 23 Okt 2025, 11:07

De romp is prachtig vormgegeven, klassieker!
Leuk om te volgen, benieuwd naar de volgende update!

Mvg,

'Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 23 Okt 2025, 11:29

zo te zien op de oude rijkswerf /sloepenloods ??.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor peter jansen » 23 Okt 2025, 11:47

Klopt als een bus Kajoe, had in je berichten als eens opgemerkt dat je er 1 uit Den helder of omgeving bent! dit is onze verenigingshal van de personeelsvereniging van het Marinebedrijf. Prachtplek!
Gebruikers-avatar
peter jansen

Berichtdoor kajoe » 23 Okt 2025, 16:09

nou ja in mijn marine tijd 6 maanden de opleiding gehad in de leerschool sloepenloods hout /polyester en op de lichtmetaal en vele malen op de rijkswerf geweest .
tja is nu gebouw ducdalf .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 23 Okt 2025, 20:17

Dat is een mooie geveegde romp.
Heb je enig idee van de leeftijd, ontwerper, bouwer van de boot?
Veel succes met je project.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten