Zomervakantie weer voorbij, een seizoen nit varen bevalt ons niet echt...... daar kwamen we wel achter afgelopen weken.
Na een weekje Oostenrijk en drukke klussen rondom het huis zijn we weer verder gegaan met de boot.

eerst aan de binnenzijde een fundatie gemaakt voor de nieuwe trap om binnen te komen, het plan is om deze trap scharnierbaar te maken zodat je in de achterhut kunt komen. in de achterhut gaan we een logeerbed en opslagruimte maken.

daarna heb ik een groot gedeelte van het dak verwijderd en vervangen voor 1 plaat. in het oude dak zaten aardig wat reparaties en was niet mooi strak. er zou flink geplamurrd moeten worden om het toonbaar te krijgen. vond ik niks dus de slijptol er in en nieuwe plaat gehaald.

ook een raamwerk gemaakt voor het dakluik in de punt. een iets opstaand randje gemaakt met een vlakke plaat zodat het dakluik spanningsvrij gemonteerd kan worden straks. foto vertekend iets mar hij zit er echt recht in hoor....

zijkant ook in de primer, als alles grof geschuurd is en weer in 1 kleur staat begint het toch ergens op te lijken. valt mij reuze mee hoe het geheel er onder vandaan komt. uiteraard nog lang niet naar mijn zin maar het begin is er.

We zijn zelfs al voorzichtig aan het spelen met de kleuren van de lak. kijken welke kant het op gaat.
tot zo ver maar weer even.