Het probleem wat ik met de huidige mechanische overbrenging heb is dat er een ketting loopt in het stuur gedeelte, zeg maar achter het stuurwiel, naar beneden onderdeks. En om die ketting en het stuurwiel te monteren zit er ook nog eens een behoorlijke ijzer constructie in verwerkt. En je kan alleen met een paar kleine deurtjes vanuit het leef gedeelte bij een klein stukje van alles wat zich in die kolom bevindt. Je kan er eigenlijk amper of niet bij. Neem mijn eerdere opmerking mee dat de elektra helaas dringend vervangen moet worden, dan begrijpen jullie misschien mijn opmerking dat die constructie in de weg zit, en dat ik bij voorkeur dat allemaal weghaal en vervang door 2 kleine olie leidingen. Dan kan die hele staal constructie er ook uit en kan ik de hedendaagse elektronica ook goed kwijt en kan ik er ook nog bij voor onderhoud. Ik bouw dus het liefst die hele kolom opnieuw op.
Maar er zijn blijkbaar wel wat voor en nadelen van een hydraulische constructie. Je wilt inderdaad niet constant het stuurwiel vast moeten houden, omdat door bv wiel effect het roer verzet wordt. Is dat een kwestie van een juist type cylinder uitzoeken? Ik laat me graag door jullie ervaringen informeren. En ja, het klopt dat de huidige mechanische constructie wel goed werkt en prettig stuurt, daar is niets mis mee. Maar ik heb in feite gewoon werkruimte nodig...