Restauratie Boesch 510 Competition

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Restauratie Boesch 510 Competition

Berichtdoor Brrrroesch » 08 Jul 2024, 22:06

Goede dag allen.

Hierbij laat ik het verloop van mijn Boesch 510 restauratie aan jullie zien en hopelijk worden we er allemaal wijzer van!

Na lang zoeken naar een opknap Riva ben ik maar gestopt met zoeken en heb ik mijn gedachte veranderd en ben ik op zoek gegaan naar een alternatief,
echter koste dit ook zeker wat tijd maar geduld is een schone zaak en al doende heb ik op 1 juni 2024 mijn project opgehaald :D
Afbeelding
Afbeelding

Dit heeft redelijk wat gekost maar in tegen stelling tot een Boesch die af is valt het nog reuze mee.......

Maar goed jullie kennen de spreekwoorden Goedkoop is duurkoop en dit gaan we is even lekker ondervinden :mrgreen:

Goed wat jullie misschien al is opgevallen is dat de motor op LPG heeft gelopen en dat er een spalkje mist op de achterkant van de boot en dat het zwemplatform niet origineel is, ook is de bodem deels niet goed meer de lamineer laag laat los maar dit is bekend en geeft ook weer de mogelijkheid om de bodem te verstevigen met glasvezel en epoxy!

Ondertussen ben ik lekker bezig met het strippen van de boot.
Afbeelding

Het spalkje is te maken alleen het juiste knoopje vinden is nog een uitdaging deze heb ik zo 1 2 3 niet kunnen vinden nog, ook missen de glazen van de metertjes en een brandstof meter is missing heeft er iemand heel misschien nog een liggen???

Er zat een huif bij voor over de boot helaas was deze compleet onder gescheten door de vogels maar deze heb ik redelijk goed schoon kunnen krijgen met Ultramar cleaner.
Afbeelding

Echter is het motorblok in minder goede staat deze is erg slecht, ik had het al wel verwacht maar zo erg eigenlijk ook weer niet tijdens het demonteren ben ik een hoop water tegen gekomen en iedereen weet water in een motorblok die een lange tijd op de kant heeft gestaan is een slecht teken.
hierdoor heeft een van de uiteindes van mijn spruitstukken verschillende scheuren en ook het onderblok is aan vervanging toe ik probeer momenteel de cilinderkoppen te redden maar deze zullen wel nieuwe kleppen nodig hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Met demontage van de koppen kwam er een plens water uit terwijl ik 100% zeker was dat ik het had afgetapt de rede was verstopping in de koppen! Als er iemand heel toevallig nog een goed onderblok heeft liggen van een GM350 5,7L dan hoor ik het graag :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor als je dacht is er nog meer ja zeker tot de volgende keer.
Brrrroesch

ligplaats: N.V.T
info: Boesch 510 Competition

Re: Restauratie Boesch 510 Competition

Berichtdoor Rene » 09 Jul 2024, 00:08

Mooi project, succes, ga je topic volgen.

René
Zij wilde de wereld zien, hij installeerde google earth.
Gebruikers-avatar
Rene

ligplaats: Giethoorn.
info:

Berichtdoor chaea » 09 Jul 2024, 07:17

Waar velen van schrikken ziet een enkeling de potentie!
Hier kan je zeer zeker iets pachtigs van maken, en als je de juiste materialen gebruikt( dus niet zo goedkoop mogelijk) dan zal deze waardevast en waardevol zijn.

Hoop dat je de orginele motor weet te behouden, maar water icm lange tijd...
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor aatv » 14 Jul 2024, 18:59

leuk project! ik ga hem volgen. een riva is al mijn hele leven een droom maar gezien wat ze kosten zal het wel
een droom blijven haha. de boesch is ook een prachtig bootje en met een beetje liefde komt dat zeker goed. ik zou
persoonlijk zo gek zijn om hem met dun hout te bekleden of een houtlook geven zodat ie er uitziet als een riva en
als de motor niet meer te redden is er een moderne V6 in hangen. beetje power is ook lekker zullen we maar zeggen. :lol:

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Terug naar Projecten