In dit jaargetijde rond de 60 graden C.
Als het buiten 20 graden warmer wordt zal er wel wat bijkomen.
Maar ik heb genoeg marge nu.
Wellicht kunnen de laadwaarden nog wat omhoog.
gewoonmich schreef:Ik blijf het een interssant onderwerp vinden. Maar vraag me af of het niet nog goedkoper en simpeler kan.
Bijvoorbeeld, LiFePO4 accu met ingebouwde BMS en temperatuur controle als huishoud accu en normale (lood) accu's voor starten en eventueel boegschroef.
Start accu laden doormiddel van dynamo (standaard) en LiFePO4 laden doormiddel van DC-DC lader. Van start accu naar LiFePO4. Als vervanging van een diodebrug.
LiFePO4 eventueel ook laden met (Victron) combi lader (geschikt voor LiFePO4) en MPPT (zonnepanelen) lader.
Volgens mijn kan je zo je dynamo ook niet kapot maken over over verhitte. Omdat de laadspanning bij draaiende motor loopt via de DC-DC lader
jkb schreef:Toch maar even een reactie. In de wetenschap dat er kritische reacties kunnen volgen.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten