Cardanisch ophangen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Cardanisch ophangen

Berichtdoor jkb » 21 Okt 2021, 11:28

Beste mensen, ik wil een inbouw gaskookplaat in mijn boot monteren. Die moet dan met een vaste koperen leiding worden aangesloten.
Nu heb ik een vaag plan om het nieuwe aanrechtblad "kantelbaar" te maken met bijvoorbeeld stelschroeven/bouten op de vier zijden en wellicht met een verstevigingsframe eronder. Want door de vollopende vuilwatertank en de wisselende inhoud van water- en dieseltanks ligt de boot soms wat ver van horizontaal, dus de boter in de pan loopt naar één kant of het water in de wasbak loopt niet geheel leeg. Heeft iemand hier ideeën over? Aan een gas keurmeester heb ik gevraagd of in dit geval wel een flexibele gasslang toegestaan zou zijn (zo een die veel meer jaren mee mag gaan). Op de waterafvoer natuurlijk ook iets flexibels. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Cardanisch ophangen

Berichtdoor Kwokko » 21 Okt 2021, 12:11

jkb schreef:Heeft iemand hier ideeën over? Aan een gas keurmeester heb ik gevraagd of in dit geval wel een flexibele gasslang toegestaan zou zijn (zo een die veel meer jaren mee mag gaan). Op de waterafvoer natuurlijk ook iets flexibels. Mvg Jan

Cardanische ophanging van kookplaten ,en oventjes gebeurd veel in zeilboten.
Is dus geen onbekend iets.
Er zijn kookplaten van Enders die een cardanische ophanging hebben.
Zo zou je ook je keuken unit als geheel cardanisch kunnen maken.
Kijk eventueel op het zeilersforum.
Kwokko
 


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten