Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Berichtdoor vwillems1979 » 02 Jul 2021, 14:31

Hoi,

Ik ben Vincent. Ik ben nu ongeveer 3 jaar jang te vinden op het water. Ik ben begonnen met een klein kajuit bootje welke ik (na 1 seizoen varen en genieten) helemaal heb opgeknapt. Echter zou ik niet precies weten wat voor boot het is, als iemand het weet hoor ik het graag. Hij staat bij de verzekering te boek als Dorsett Catalina.

Aangezien ik graag toch iets groters wilde hebben, met wat meer voorzieningen aan boord. Zoals een toilet, kombuis en voldoende slaap ruimte. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb sinds kort een Doerak 950 AK gekocht welke wederom een opknapper is.

Hier een linkje naar een aantal foto's: https://photos.app.goo.gl/s9ciVRpETTesmXuY9

Groeten,
Vincent
vwillems1979
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 05 Jul 2018, 11:25
ligplaats: Maasland
info: Dorsett Catalina
Doerak 950 AK

Re: Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Berichtdoor Mayland » 02 Jul 2021, 14:49

Als je die Doerak net zo onderhanden neemt als je "Stella" word het vast een succes!
Heel veel plezier gewenst met varen en opknappen!
Gebruikers-avatar
Mayland
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 25 Sep 2020, 14:27
ligplaats: Assen
info: Pegasus
Mayland Fisherman 16" (1979)
Mercury 18HP ML (1981)

Re: Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Berichtdoor Michelr » 02 Jul 2021, 21:50

Hoi Vincent, mooi werk.

Wellicht kan je hier goede ideeën uithalen qua inrichting.
Mocht je ook het interieur willen aanpakken.

https://hatenboer.nl/boten-te-koop/49736/doerak-baron-w

Mvg. Michel
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Berichtdoor Roger1985 » 29 Aug 2021, 18:15

Dag Vincent
Die Dorsett is helemaal mijn smaak! Wat een mooi exemplaar!
Ik ben wel niet helemaal zeker van het model.
De Catalina is qua formaat wel juist maar de vorm van de zijraampjes lijken mij meer van een (kortere) Farallon.
De Catalina van eind jaren '50 is het meest populair, maar als je deze op zoekt op Google zul je zien dat de vorm van de zijruiten niet overeen komt.
De Farallon is rond de 21ft geloof ik. De Catalina 18.(?)
In ieder geval een bootje waar je trots op mag zijn!
Roger1985
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 Aug 2021, 18:25
ligplaats: Maastricht
info: Almar 14e 1964
Johnson 60 V4 1964

Re: Polyester boot opgeknapt + nieuw project

Berichtdoor Patrick55 » 29 Aug 2021, 20:11

Hoi Vincent.

Wij hebben een Doerak 950 PAV van 1970. Zijn daar na 10 jaar nog erg tevreden mee.
Los van het normale onderhoud is er misschien een aandachtspunt. Drie jaar geleden brak bij mij de afsluitkraan af op de afvoerbuis van de keuken afwasbak.
Daar wilde ik een stukje buis van losdraaien om een afvoerslang opnieuw te kunnen overschuiven. Ik verwachte problemen en had van alles bij mij liggen om in geval van een probleem te kunnen handelen.
Het lek kunnen afdichten en binnen het uur uit het water. Toen heb ik alle bestaande doorvoeren afgeslepen en vervangen door bronzen doorvoeren. Daar direct een afsluitkraan op en dan verder met metalen leidingen tot boven het waterniveau. Buitenkant van de buizen was er niks te merken. Binnenkant bij de meeste buizen toch wel corrosie. Het voelt momenteel toch een stuk veiliger aan op dit vlak.

mvg
Patrick.
Patrick55
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 14 Aug 2019, 13:32
ligplaats: Gent
info: Doerak 950 Pas


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten