Project Valkkruiser Content 1200

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 15 Apr 2021, 20:22

Michelr schreef:Ja het is de bedoeling om hierop ook te gaan koken. Willen geen gas meer aanboord. Ik ga zo de voorlopige schema's uploaden.

Geweldig, ik ga in de Valk ook inductie inbouwen, misschien kunnen we brainstormen over de uitvoering.
Ik heb he e.e.a. bedacht, echter heb ik ook een 7Kva generator dus ik kan mogelijk met minder accucapaciteit uit.
Daarnaast komt er een Victron Multiplus II. Ik ben erg benieuwd wat jij van plan bent in ieder geval.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Yep » 15 Apr 2021, 20:26

Geen Quattro, want aparte generatoringang?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 15 Apr 2021, 20:49

Yep schreef:Geen Quattro, want aparte generatoringang?

Nee, nee ik hoef niet over te schakelen van Gen naar wal of gelijktijdig wal en gen te gebruiken. Op het moment dat de wal wegvalt hebben we minimaal 2400watt straks
uit de accu, middels de UPS functie van de multiplus, dus dat zou betekenen dat we dan even de kookplaat ect. uit zouden moeten zetten totdat de generator gestart is.

De multiplus II kan overigens ook de Genset starten bij laag accu voltage ect... Middels een remote start. Ook past het display de max stroom dan meteen aan naar 30A als je dat instelt. (multicontrol en Cerbo GX)
Er zit ook een tweede AC uitgang op de Multiplus II voor gebruikers die alleen spanning krijgen bij 230v van de wal of de generator, daar wil ik de kookplaat en de oven op aansluiten. Met een schakelaar in de kombuis om de genset te starten. Maw. ik hoef geen paralelbedrijf maar kan gewoon kiezen tussen wal/gen zonder stroomuitval. Dus een Quattro is dan overkill naar mijn idee, gezien alle kosten die we nu al maken moet ik ook concessies doen, idealiter zou een quattro wel mijn voorkeur hebben.

Lang verhaal, ik zal het binnenkort in ons eigen gestarte topic wat beter omschrijven.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Yep » 15 Apr 2021, 20:56

Lang verhaal met allemaal schakelaars.
En walstroom en generatorstroom gaan nooit, ook niet met een Multi/Quattro, tegelijk!!!
Prijsverschil Multi en Quattro valt nog wel mee.

En hoe scheid je wal van generator?
Ik zou er nog eens goed over nadenken want ik zie een heleboel woorden maar weinig samenhang.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 15 Apr 2021, 21:17

Geweldig, ik ga in de Valk ook inductie inbouwen, misschien kunnen we brainstormen over de uitvoering.
Ik heb he e.e.a. bedacht, echter heb ik ook een 7Kva generator dus ik kan mogelijk met minder accucapaciteit uit.
Daarnaast komt er een Victron Multiplus II. Ik ben erg benieuwd wat jij van plan bent in ieder geval.[/quote]



Voorlopig schema staat hier:http://www.watersportforum.eu/viewtopic.php?f=27&t=5985#p80846
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 02 Mei 2021, 21:44

Kleine update:

Afbeelding

Formica verlijmd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uittrekkast achter koelkast:
Afbeelding

Motor voor de ark is binnengekomen, Sole mitsibushi 6 cilinder, 95pk
Afbeelding

De buitenkant, terug schuren en antifouling verwijderen, had de eigenaar erop gesmeerd voor het gezicht ;(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijkanten van de tent vast verlengd:
Afbeelding
Afbeelding

zodra de bovenkant aan de voorkant los wordt gehaald komen de zijkanten verder naar buiten en kan er een smalle rolsteiger tussen.
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 19 Aug 2021, 22:24

WoW! Lekker bezig. Heel mooie opstelling in de kombuis.
Laatst gewijzigd door Biertje1985 op 19 Aug 2021, 22:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 19 Aug 2021, 22:39

Yep schreef:Lang verhaal met allemaal schakelaars.
En walstroom en generatorstroom gaan nooit, ook niet met een Multi/Quattro, tegelijk!!!
Prijsverschil Multi en Quattro valt nog wel mee.

En hoe scheid je wal van generator?
Ik zou er nog eens goed over nadenken want ik zie een heleboel woorden maar weinig samenhang.


Er zit bijna geen verschil in een quattro/multiplus behalve de extra Ac in. Dat scheiden doe ik nu met een 32A keuzeschakelaar (1-0-2). Uiteindelijk is het een multiplus II 24/3000/50 geworden met een Cerbo Gx De opstelling is nog niet definitief ingebouwd. Wil ook nog een scheidingstrafo uiteindelijk maar ik heb eigenlijk nergens ruimte meer over.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 26 Sep 2021, 13:37

De afgelopen periode weinig kunnen werken aan het interieur van de boot. Wel gestart met buitenkant en het herstellen van de rand waar het windscherm op moet komen, deze liep te rond en ondanks een poging met een zware moker en wat hydraulisch gereedschap niet voldoende te corrigeren om recht genoeg te komen voor het windscherm. Dus ervoor gekozen om de rand er af te slijpen en aan te passen. Gelijk ervoor gekozen om de 4mm strook met ronde kraag, voor een 6mm strook.

Daarnaast de motor in de boot in de boot gehezen en gepositioneerd op de fundatie. Hierbij hield de ruimte tussen de motor en het schip niet over.

Het onderwaterschip staat nu voor 98% in de HB coating van de Ijssel 4 lagen.

Begonnen met de romp te behandelen met ZF primer, HB coating en de nodige variopox plamuur.. Gezien de vorige eigenaar plekken bij had gewerkt met 1 component over 2 componenten, behoorlijk druk geweest met verwijderen van de lagen om een goede hechting te kunnen krijgen, tijdrovend klusje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lassokken 1/2 duims voor aansluiting motor/generator en dieselkachel laten plaatsen.
Afbeelding


Windscherm rand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorbereiding Romp:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 20 Nov 2021, 20:14

Inmiddels te koud om het schilderwerk buiten af te maken. Dus begonnen met de AK.

De binnekant in de bilgeverf gezet en op de spanten rubbers aangebracht van 3mm dik bij 40mm breed.
Hierop 18 mm Okoume vastgezet met M5 bouten.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

HPL geplakt tegen het kurk:
Afbeelding
Afbeelding

Passen en meten met de wanden, staat nog los:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De deur van de douche komt in de AK en van de wc in het halletje.
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten