Project Valkkruiser Content 1200

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor broekie » 20 Nov 2021, 21:11

Ik zie dat je nog voldoende motivatie en enthousiasme hebt.
Hoe loopt de planning?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 20 Nov 2021, 21:22

De planning is aankomend seizoen te water, technische vaarklaar.
Waarbij het streven is om de basis qua betimmering op zijn plek te hebben.

Installatie technische lopende het seizoen knutselen en bouwen.

Maar we knutselen rustig verder binnen.
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Molenkruiser » 21 Nov 2021, 11:08

Ik geniet zo van het dit project. Elke keer als ik deze foto's zie, ben ik jaloers op mensen die zo handig en vakbekwaam zijn. Ik heb 2 linker handen en beperk me tot het lakken van mijn eigen boot, en dat vind ik al lastig.
Blijf komen met die foto's.... super leuk om te zien.
Molenkruiser
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 10 Okt 2015, 19:19
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 15 Dec 2021, 22:54

Lekker bezig Michiel ik ben het forum en je topic een beetje uit het oog verloren.
Druk gehad maar nu ook weer bezig met onze Valk. Ondanks dat onze boot een stuk kleiner is is die toch op dezelfde manier gebouwd. Ik steel af en toe wat info uit je foto’s :D

Het gave is dat we ondanks dat ik je al een tijd niet meer volg je veel dingen op dezelfde manier hebt aangepakt.
Wij hebben ook kurk geplakt op de wanden en dunne trekpaard erover geplaatst. De ramen zitten er inmiddels in. Ik steel je idee met het aftimmeren van de rand onder de voorramen als je het niet erg vind ( en anders toch wel ) ik zal m,n topic aanvullen met de huidige staat. Goed om te weten dat er nog een opening zit onder de vloer bij de schroefaskoker. Hopelijk zit ons ook dan kan ik de volgende eens goed aanpakken, daar zit nog wel wat roestigheid onder. Inmiddels nieuwe schroefas gemonteerd die was niet zo best meer. De Motor (DAF 575) en de gen set zitten in de boot. Ik heb nog wel een berg werk. Omdat ons bootje / casco niet nieuw is nu alle dekdoorvoeren vervangen en dat is een rotwerk.

In ieder geval ik ben echt jaloers op jou timmerkunsten. O dat Victron verhaal eerder dat werkt prima ik heb een adres waar de Victron spullen voor een leuke prijs te koop zijn. Ik kan je het adres geven, mocht je dat willen.

Wat een worsteling is het heh, zo,een boot opknappen maar de doorzetter wordt uiteindelijk beloond.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 18 Dec 2021, 22:06

Je bent ook lekker bezig Jelle, ik zag de vorderingen en kurk op de wand :D

Momenteel ff te druk om aan de boot te werken, maar dat komt wel weer.

Qua victron app ben ik voorzien, heb hier een goed adresje voor, dank voor het aanbod.
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Biertje1985 » 19 Dec 2021, 21:21

Biertje1985 schreef:Lekker bezig Michiel ik ben het forum en je topic een beetje uit het oog verloren.
Druk gehad maar nu ook weer bezig met onze Valk. Ondanks dat onze boot een stuk kleiner is is die toch op dezelfde manier gebouwd. Ik steel af en toe wat info uit je foto’s :D

Het gave is dat we ondanks dat ik je al een tijd niet meer volg je veel dingen op dezelfde manier hebt aangepakt.
Wij hebben ook kurk geplakt op de wanden en dunne trespa erover geplaatst. De ramen zitten er inmiddels in. Ik steel je idee met het aftimmeren van de rand onder de voorramen als je het niet erg vind ( en anders toch wel ) ik zal m,n topic aanvullen met de huidige staat. Goed om te weten dat er nog een opening zit onder de vloer bij de schroefaskoker. Hopelijk zit ons ook dan kan ik de volgende eens goed aanpakken, daar zit nog wel wat roestigheid onder. Inmiddels nieuwe schroefas gemonteerd die was niet zo best meer. De Motor (DAF 575) en de gen set zitten in de boot. Ik heb nog wel een berg werk. Omdat ons bootje / casco niet nieuw is nu alle dekdoorvoeren vervangen en dat is een rotwerk.

In ieder geval ik ben echt jaloers op jou timmerkunsten. O dat Victron verhaal eerder dat werkt prima ik heb een adres waar de Victron spullen voor een leuke prijs te koop zijn. Ik kan je het adres geven, mocht je dat willen.

Wat een worsteling is het heh, zo,een boot opknappen maar de doorzetter wordt uiteindelijk beloond.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor rope » 16 Mrt 2022, 02:06

Beste Michel, mooi project zeg! Echt erg vakkundig gedaan.

Ben zelf met een interieur bezig en vroeg me af van welk materiaal het witte binnenwerk van de keukenkastjes is. Is dit wit gegrond okoume multiplex of zit er een soort kunststof coating op? Lijkt prima zo zonder verdere extra afwerking.
rope
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 Mrt 2022, 01:00
ligplaats: Heusden
info: Barkas 1000 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Michelr » 16 Mrt 2022, 18:28

Voor de kasten van de keuken heb ik betonplex wit gebruikt, beetje te vergelijken met multiplex beplakt met wit HPL.

Voor de kasten in de AK ga ik denk over op gegronde plaat wit, de prijzen van stijgen de pan uit qua hout :shock:

Heb je foto’s van je project?
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor rope » 16 Mrt 2022, 21:23

Bedankt voor je reactie. Over mijn project. Nog geen foto's die ik "durf" te posten want nog bezig met afbreken en een goede "bouwtekening" maken in SketchUp. Heb in onze Barkas 1000 OK een zithoek met daarnaast een kastje met koelkast. De ruimte onder de zithoek is een extra kooi. Na een jaartje varen merkte ik dat alles net niet klopte. Allerlei onderdelen slecht bereikbaar en erg oneconomisch gepositioneerd. De zithoek te klein voor een extra slaapplek. Het kastje naast de koelkast te klein om nuttig te zijn en de kooi eronder te krap. Met wat puzzelwerk heb ik nu een veel betere indeling bedacht. Koppel dat aan een flink verkleurd en slecht onderhouden teak interieur (vaak te dun om goed te schuren of te behandelen voor een opfrisbeurt) en het project is ontstaan.

Heb al het nodige aangepast:
- Verplaatsen vuilwatertank
- Nieuw electrisch toilet.
- Raymarine EV150 op hydraulische sturing incl. autopilot
- Accu's verplaatst
- Nieuwe waterpomp en watertank
- Electra gecontroleerd en grotendeels opnieuw aangesloten

En nu dus begonnen met een deel van het interieur. Heb al wat slijp en laswerk gedaan om het interne frame wat te wijzigen en kom nu bij het timmerwerk.Ik zal binnenkort wat foto's posten maar verwacht niet dat ik het kwaliteitsniveau haal van jouw aftimmering. Maar kan het altijd proberen natuurlijk :-). Gelukkig is technisch alles vaarklaar en pak ik het interieur gefaseerd op dus kan wel blijven varen (tot op zekere hoogte natuurlijk). Bootje is ook veel kleiner dus niet zo'n mega project als dat van jou.
rope
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 Mrt 2022, 01:00
ligplaats: Heusden
info: Barkas 1000 OK

Re: Project Valkkruiser Content 1200

Berichtdoor Amersfow » 17 Mrt 2022, 09:35

Tip; koop buigtriplex bij een fijnhouthandel en massief hardhout bij de bouwmarkt of tuinwinkel. Kan een amateur de mooiste dingen mee maken. Voorbeeldjes;
https://photos.app.goo.gl/raMM1G4HazqWFuoP6
https://photos.app.goo.gl/f5snS8qxg4Vm5kTz8
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten