Weer wat updates:
De vetpomp (handmatig) heeft 2(!) uitgangen, 1 gaat naar het voorgland, en 1 gaat helemaal naar achter. Slimme oplossing lijkt me; de achter leiding:
https://photos.app.goo.gl/bsVRHxTMS9Q4aNet5Er zitten 2 dieseltanks in de boot (en 1 kleine 20 ltr voor de dieselkachel, daar mag rode diesel in, de vrek
); ze zijn verbonden met een slang die op het diepste punt van de tanken aangesloten zit. Zal ik daar een t-stuk in aanbrengen en dan een aftapbare stuk naar beneden maken voor wateropvang? Met een beetje schommelen zou daar ook het water langskomen als dat substantieel wordt toch?
https://photos.app.goo.gl/wP6WPiDt3k1iPCiu8Dieseltanken lijken zelfgelast RVS;
https://photos.app.goo.gl/LyWYeb2QWY6KoKNUA Ik denk erover er een mangat in te slijpen, de lassen aan de randen dan vlak te maken, daar dan met dieselbestendig rubber en een plaat RVS of trespa een deksel op te maken. Eerst de tank waar ik makkelijk bijkan en als die helemaal schoon blijkt, laat ik de andere kant even zo zitten.
Ben erg tevreden over het verfwerk, gewoon in de buitenlucht in de koude natte tijd gedaan. Wel luchtvochtigheid < 80%.
https://photos.app.goo.gl/WqSSZFpCeXmeELSV6Ik ga trouwens het ophalen niet varend doen maar via een dieplader. In de vertrekhaven zetten ze m op de dieplader, die lui brengen m naar een scheepswerf in de buurt en daar wordt die gelost. Scheelt veel kopzorg, motor klaar maken (extra filters kopen enzo) en 2 dagen varen. Prijs viel me mee.
https://www.vandewetering.nl/upload/doc ... _NL_DM.pdfVanaf het Veerse meer had ik heel wat "kunstwerken" te passeren; sommigen draaien verassend genoeg alleen op aanvraag, jachtsluizen draaien niet, en dagen vallen af wegens onderhoud. En nog beetje stroom, en een onbekende motor.
Er zit een Vetus accuwacht in die de laadstroom van de motor verdeeld over de 3 accu's. Stroomval diodes maar 0,1 volt dus nog wel bruikbaar. Er zit ook een Vetus acculader in, die laad alleen de verlichtingsset. Ik denk erover die accuwacht te vervangen door 2 cyrix-en. Volgens mij eenvoudiger en geeft de mogelijkheid te starten op de verlichtingsaccu in geval van nood. En dan werken de lader en altenator voor alle 3 de accus.