Na voor werkzaamheden in het buitenland te hebben gezeten, ben ik weer in Nederland met wat updates.
Even ter opfrissing het betreft een stalen bootje van 9.50 meter waar ik het onderschip van kaal ging halen en in goede grondverf en lak wil gaan zetten.
Ik was gebleven dat ik de boot in een ruimte van een vriend mocht stallen, en er daar ook aan mocht gaan werken.
Het transport heeft nog wel wat voeten in aarden gehad, want de dieplader waarmee hij uiteindelijk vervoerd is koste een godsvermogen n.l. 1200,- euro
1) Dit mede door het geen ervaring hebben met boot transport
2) Op locatie aangekomen bleek dat de hoogte die ik van de ingang van de ruimte had doorgekregen niet klopte met de werkelijke hoogte, bleek 30 cm te laag te zijn.
3) Aangezien ik een soort verrijdbare bok had gemaakt waar de boot op zou komen te liggen, moest daar ter plekke eerst de hoogte van aangepast worden, om überhaupt naar binnen te kunnen.
4) Ook bleek dat de bestrating het verrijden van de bok onmogelijk maakte omdat ik voor de bok machine transport wielen had gebruikt, die veel te klein in diameter bleken te zijn en zakte tussen de klinkers (inmiddels vervangen voor de juiste zwaar last wielen)
5) Toen gevraagd of de chauffeur van de dieplader kon helpen om met zijn kraan de boot naar binnen te maneuvreren, daar begonnen de volgende problemen, De kraan begon te piepen en kraken terwijl deze kraan makkelijk 6 ton aankon volgens de chauffeur, Ja maar niet met een volledig uitgestrekte hijs arm.
6) De tijd vloog voorbij en de (geld) meter ook, vandaar de 1200,- kosten
7) Om 23:00 uur lag de boot binnen terwijl we om 13.00 uur met het 40 km afstand transport begonnen.
Hieronder wat foto’s van dit avontuur.
Thx
Ton (Toolmaker)
https://myalbum.com/album/9agRWqWYQPwK