Boot naar sloop motor overzetten

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Boot naar sloop motor overzetten

Berichtdoor Tinus80 » 14 Apr 2020, 20:34

Hallo allemaal,

helaas heb ik moeten besluiten om dit project http://watersportforum.eu/viewtopic.php?f=23&t=4734stop te zetten, er moet achteraf te veel vervangen worden waar ik te weinig kennis van heb.

Echter er zit naar mijn weten nog wel een redelijk goede Ruggerini RM90 in de boot, die ik tegen een aannemelijk bod wil weg doen. Nu zag ik van het weekend een aantal oude reddingsloepen te koop, sommige zit al een motor fundatie in met schoefas.

Nu vraag ik mij af waar je zoal tegen aan gaat lopen bij de renovatie van een oude polyester reddingsloep (uit scandinavie) en het overzetten van de motor. In principe kan ik alles uit de oude sloep halen (kabels, motorsteunen etc).

Is dat voor iemand met basiskennis en een goede wil te doen, of zijn dat soort projecten te moeilijk in het algemeen?

Ik hoor graag van jullie.

groet Tinus
Met een goed anker te boot komen!
Gebruikers-avatar
Tinus80
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 08 Aug 2019, 21:33
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Boot naar sloop motor overzetten

Berichtdoor ErikH » 14 Apr 2020, 21:10

Ga eerst eens die Ruggerini aan de praat krijgen. Verhalen van de verkoper en 2 jaar stilstand, ik zou er in ieder geval niet van uit gaan dat die Ruggerini nog goed is :roll: Als het motortje nog goed blijkt kun je plannen gaan maken, die reddingssloepen liggen over 1-2 jaar voor de helft van de prijs te koop.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Boot naar sloop motor overzetten

Berichtdoor Tinus80 » 14 Apr 2020, 21:44

Ruggerini heb ik aan de praat gekregen een tijdje terug, weliswaar op het droge maar hij starte en liep gewoon nog. Kan ik zoiets makkelijk zonder boot verder testen trouwens?

ErikH schreef:Ga eerst eens die Ruggerini aan de praat krijgen. Verhalen van de verkoper en 2 jaar stilstand, ik zou er in ieder geval niet van uit gaan dat die Ruggerini nog goed is :roll: Als het motortje nog goed blijkt kun je plannen gaan maken, die reddingssloepen liggen over 1-2 jaar voor de helft van de prijs te koop.

Gr.

Erik
Met een goed anker te boot komen!
Gebruikers-avatar
Tinus80
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 08 Aug 2019, 21:33
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Boot naar sloop motor overzetten

Berichtdoor heuvels » 14 Apr 2020, 22:06

Zo kun je hem op het droge uittesten
https://www.youtube.com/watch?v=DVZvRBd6Dd0
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE


Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten