Zoals wellicht opgevallen, hebben we de vorige boot verkocht.
Eigenlijk tijdens de laatste vakantie echt besloten, en met name vanwege de breedte van 2.95, en het ontbreken van een achteringang van het achterdek naar de stuurhut.
Dit omdat de kleine meid steeds binnen wil zitten, en we haar dan niet in de gaten kunnen houden.
Maar ook omdat er gewoon geen ruimte was om een achteringang te maken, en het feit dat het toilet achterin zit, waar maar 1.70 hoogte was, en ik 1.90 ben begon me dat te frustreren (zeker met 35 graden)
Dus besloten te koop te zetten, en rustig te zoeken naar iets groters, liefst met open kuip of stuurhut.
Liefst met gesloten knip...
En dat is bijna gelukt...
We hebben diverse schepen (en wrakken bekeken) toen mijn oog viel op een Valk kruiser sport 1050 Cabrio.
Dit heb ik van kinds af aan al schitterende schepen gevonden, maar waren vroeger altijd boven budget...
Dit exemplaar is niet zozeer langer als de vorige boot, echter wel 50cm breder, en zowel voor als achterin de AK ruim 1.95 stahoogte.
En de indeling is praktischer, zodat er eigenlijk gewoon een zee aan ruimte bij komt.
ander voordeel is de lage doorvaart die bereikt kan worden door de ramen omlaag te doen, 1.75.. het vaargebied word ineens een stuk groter weer.
Verder voorzien van :
- Mitsubishi S4S diesel uit 2009
- Vetus boegschroef
- Mastervolt combi, remote control, laadstroomverdeler etc
- Electrisch toilet en vuil water tank (hele boot heeft geen 1 huiddoorvoer meer onder water)
- Boiler
- GPS snelheid en navman diepte/log etc
- Cabriokap uit 2017
- Winterkap
- Er zit een hele dikke map bij met alle documentatie, incl schema's van de electra die er overigens heel netjes in zit.
- verder natuurlijk de standaard valk dingetjes, zoals getint glas, mooie lijnen, rvs etc.
Gisteren de proefvaart gemaakt en deal gesloten, a.s. zaterdag overvaren naar Vianen.
Uit voorzorg verse filtertjes gehaald deze zijn net vervangen, maar waren wel enigszins vervuild.
En op de maas bij r'dam wil ik geen risico lopen
En echte projectboot is het niet.... beetje schilderen en wat zaken naar wens maken...er moet uiteraard ook wat te hobbyen zijn
- schip heeft een schilderbeurt nodig, met name de dekken, daar heeft iemand met grijs over het beige geschilderd, zonder het te schuren of ontvetten
Ze gaat weer Pearl White worden met bordeaux rode biezen en creme antislip op de dekken.
- april/mei 2020 gaat ze 14 dagen de loods in vooor knippen/scheren en schilderen
- de extra bank in de voorkajuit kan je uittrekken tot 2 persoons bed. deze ga ik aanpassen zodat het een 1 persoons blijft, en er komt waarschijnlijk een wandje zodat een extra hut ontstaat voor de kleine meid (eerste jaar doen we een gordijn om te zien of het bevalt)
- buizen cabrio kap iets aanpassen, staan me nu net iets teveel in de weg
- lattenbodems plaatsen onder de bedden in de AK
- wellicht de droge uitlaat nat maken, of andere demper plaatsen (vind het te luidruchtig bij vol uit varen)
- Koelkastje vervangen voor tafelmodel 220v exemplaar
- zonnepaneel plaatsen
Plaatjes bij het praatje.
De boot,
Voorkajuit, hier kan je met 6 man aan tafel zitten (of 6.5 als je een kind voorin zet )
Deze bank rechts (2.20 lang) kan uitgeschoven worden, maar ik laat het zo, en dan later wellicht een hut ervan maken.
En.... een fatsoenlijke pot in een fatsoenlijke ruimte waar je nog enigzins je kont kan keren (vorige boot moest ik er achteruit inlopen anders kwam je klem te zitten)