bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 28 Okt 2022, 19:40

na een rommelige werkweek is het gelukkig weer weekend! vanaf dit weekend ga ik eerst het plafond
in de kajuit maken. over de opervlakte zit de isolatie er al in. dit weekend ga ik de houten raggels
plaatsen en de kleine stukken en randen isoleren. tevens meteen even een mal maken voor een
houten inzet stuk om de randen van mijn dekluik gat af te werken. plafond platen heb ik reeds gehaald
dus met een beetje geluk zit het gehele plafond er met een week of twee in.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 29 Okt 2022, 04:52

nog even over de wand/plafondplaten, het merk wat ik gekocht heb is verkrijgbaar bij alle bekende bouwmarkten
maar deze hebben een aanzienlijk prijsverschil. ben je een gelukkige, zoals ik, met een hornbach in de buurt
dan heb je mazzel hier kosten ze 44 euries per pak, bij de gamma 65 per pak en de karwei is helemaal van het
pad af met een prijs van 75 euries. prijzen hier genoemd zijn niet helemaal precies maar het geeft wel aan dat
je er best een stukje voor kunt rijden als je geen hornbach dichtbij hebt want er zijn niet heel veel filialen in
nederland. tis niet om reclame te maken maar ff verder kijken kan je veel geld schelen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor stefan » 29 Okt 2022, 22:03

Heb je plaatjes met welk materiaal en hoe je het plafond erin maakt?
Ik sta binnenkort voor zo’n zelfde klus…. (Bijna naast je op de werf :-) )
stefan
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 30 Okt 2022, 05:12

hoi stefan, plaatjes volgen vanzelf maar als je toch vlakbij ligt mag je ook gewoon ff komen
buurten dan kun je zien hoe ik het doe. ben vandaag vanaf half acht tot een uur of een [misschien
langer] wel op de boot bezig. .

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor stefan » 30 Okt 2022, 13:47

Ja gezellig, we komen elkaar vast wel tegen de komende weken.
Ik ben er ook regelmatig.
stefan
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Guali85 » 30 Okt 2022, 17:09

Mooie boot en gaaf project! Succes ik ga het volgen!
Guali85
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 05 Sep 2022, 11:52
ligplaats: Harderwijk
info: Zodiac harde bodem,
polyster visboot (nieuwe spanten en vloer aan het maken) Laser 2 zeilbootje

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Nov 2022, 06:13

ik had dit weekend mijn plafond willen maken maar daar ik mijn maat ff moet helpen, en het weer
uiteraard bagger is gaat het er waarschijnlijk niet inzitten dat ik er aan toe kom. komt er nog bij
dat ik gisteren een nieuwe vrachtwaggel heb gekregen, dus de oude leeg en schoonmaken, hoeft
ik niet in het weekend te doen, en de nieuwe inrichten. geloof me je hebt als chauffeur behoorlijk
wat in de auto liggen en dit zijn de momenten om de hele handel is ff uit te zoeken en dat moet
ik dan wel in mijn eigen tijd doen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Biertje1985 » 10 Nov 2022, 20:34

Roest zal je nu geen last meer van hebben bij goede behandeling van de ondergrond.
Maar dit geld ook voor een raamrubber die goed aangebracht is, daar zit het verschil niet.
Raamrubbers hebben een nadeel de zwarte gaan lang mee en srepen de grijze strepen niet maar verstaffen weer een stuk sneller.
Mijn laatst aangebrachte raamrubbers zaten er 15 jaar probleemloos zonder roest op, je moet heel voorzichtig zijn bij het aanbrengen dat je de rand van je sparing in het staal niet het minst beschadigd.
Deze kunststof profielen zien er erg goed uit, een zeer goede optie als aluminium net wat te prijzig word.


Ik denk dat je je vergist, deze kunststof profielen zijn een stuk duurder dan doorgaans aluminium is.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Peterl » 10 Nov 2022, 22:40

Plafond heb je er mooi strak ingekregen ziet er perfect uit zo. Je kan heel mooi hout bewerken, ik zou zoiets echt niet kunnen maken, top.
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 12 Nov 2022, 06:23

vandaag is het plafond in de kajuit aan de beurt. hopelijk lukt het in een dag aangezien
ik morgen ook nog even mijn 230v omvormertje voor mijn lappietop en een 24V stopcontact
voor mijn waterkokert in mijn nieuwe vrachtwaggel wil maken. plaatjes volgen.

greetzz aat.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten