bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor stefan » 04 Apr 2023, 14:29

Wanneer gaat 'ie de plomp in Aat? ik ben alweer weg daar met de motorsailer zoals je gezien hebt denk ik...
stefan
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Apr 2023, 15:48

hey stefan, zodra het een beetje weer is om de primer en fouling er op te smeren.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aadbloem » 04 Apr 2023, 17:38

Dag Aat
Complimenten. Ik volg je al tijden en had erg met je te doen tijdens het vandalisme gedoe. Het leek er even op dat je op ging geven. Gelukkig ben je door gegaan en straks in het water heb je een prachtig bootje en als Limburg je vaargebied is dan kan je enorm gaan genieten. Wij komen altijd tweemaal per seizoen door Limburg. Overnachten vaak op een plasje Polderveld aan het einde van het kanaal Wessem-Nederweert om de volgende dag vol te tanken bij Tullemans. Misschien komen we je een keer tegen. Krijgen we nog een foto van de tewaterlating?
Veel succes gewenst, het is lente en het seizoen komt er aan...
Groet, Aad
aadbloem
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Apr 2023, 05:15

hoi aadbloem, uiteraard maken we plaatjes als ie de plomp in gaat, maar zelfs dan houden de
werkzaamheden en het verhaal nog niet op! er zal nog een heel bende afwerk volgen waar
waarschijnlijk nog wel wat tijd in gaat zitten. en het zou inderdaad leuk zijn om mensen die
het hele project gevolgd hebben eens te ontmoeten als we bij elkaar in de buurt zijn!

hopelijk gaat het wat beter weer worden want voor ie het water in kan moet ik eerst het
onderwater schip nog in de primer en fouling zetten en de elektra en motor testen. hopelijk
heb ik alles goed aangesloten zodat hier geen extra werk bij komt kijken. als alles gedaan
is en getest dan gaat de boot pas het water in.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor gewoonmich » 05 Apr 2023, 06:45

aatv schreef:hoi aadbloem, uiteraard maken we plaatjes als ie de plomp in gaat, maar zelfs dan houden de
werkzaamheden en het verhaal nog niet op! er zal nog een heel bende afwerk volgen waar
waarschijnlijk nog wel wat tijd in gaat zitten. en het zou inderdaad leuk zijn om mensen die
het hele project gevolgd hebben eens te ontmoeten als we bij elkaar in de buurt zijn!

hopelijk gaat het wat beter weer worden want voor ie het water in kan moet ik eerst het
onderwater schip nog in de primer en fouling zetten en de elektra en motor testen. hopelijk
heb ik alles goed aangesloten zodat hier geen extra werk bij komt kijken. als alles gedaan
is en getest dan gaat de boot pas het water in.

greetzz aat


Hahaha, je verhaal komt me bekend voor. Toen ik nog in de haven lag, hadden we een belg op de haven die zijn boot ook op de kant had liggen en steeds weer een ander argument had om de boot maar niet te water te laten. Na vele jaren moest de boot uit eindelijk het water in van de haveneigenaar. Boot ligt inmiddels in andere haven, maar ik heb begrepen dat de eigenaar er nog steeds niet mee heeft gevaren. Heeft de boot ook naar de andere haven laten varen. Vaar angst? Wie weet!

Zie het overigens niet als een aanval op je. Een ieder is vrij om te doen en laten waar hij zich goed bij voelt.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aadbloem » 05 Apr 2023, 09:08

aatv schreef:uiteraard maken we plaatjes als ie de plomp in gaat, maar zelfs dan houden de
werkzaamheden en het verhaal nog niet op! greetzz aat

Aat ik kan je vertellen, de werkzaamheden houden nooit op. Er is altijd wel wat onderhoud te doen en soms moet er iets vernieuwd of verbeterd worden.
Landrotten noemen dat "koop een boot werk je dood", een beetje kolder want het is hobby en schippers doen dit werk graag, het is leuk en dankbaar werk.
:D :D
aadbloem
 
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 07 Apr 2023, 06:23

echt mannen hij gaat het water in maar de fouling zal er toch eerst op moeten en aangezien de motor
5 jaar niet gelopen heeft en ik alle elektra en aansluitingen van de motor vernieuwd heb lijkt het me
wel zo handig eerst ff testen voor ie het water in gaat want ik ga er niet mee roeien haha. de afwerking
kan ook als ie aan de steiger ligt. hopelijk is het dit weekend is ff droog weer zodat ik kan beginnen want
de handjes jeuken en een financiële meevaller geeft me ook even wat extra om meer te kunnen doen dan
ik verwachte.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 09 Apr 2023, 16:00

lekker lang weekend daar ik vrijdag ook vrij was dus best een hoop kunnen doen aan de boot.
hele onderwaterschip licht opgeschuurd, sensor van de dieptemeter gemonteerd, de naam op
de boot geplakt en de boot gewassen want na een wintertje zag ie er weer uit als een varken.
de kiwi-grip was compleet groen en na er een borsteltje over gehaald te hebben weer mooi grijs.
echt een aanrader als je nieuwe antislip nodig hebt.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 10 Apr 2023, 08:56

nu moet ik ff wachten op een klein weekje droog weer om het onderwaterschip in de primer
en antifouling te rollen. intussen probeer ik wat kleine dingen te doen en voor mijn maat
maak ik nog even een nieuwe kap voor over zijn motor, is ie ook weer blij haha aangezien
een motorblok wat door de vloer steekt ook geen gezicht is.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 15 Apr 2023, 16:41

vandaag het onderwaterschip in de primer gezet. veel mensen zeggen hoeft niet joh gewoon
de fouling erop en klaar. mooi niet dus want zo had de jongeman van wie ik de boot kocht het
ook gedaan een jaar voor ik hem kocht met als resultaat dat toen de boot het water uit ging en
ik hem af aan het spuiten was de fouling er in plakken af viel. ieder moet natuurlijk doen wat
ie wil maar naar mijn mening kun je het beter goed doen! morgen de tweede laag erop en dan
kunnen we deze week de fouling erop rollen. zal morgen ff plaatjes maken. tevens tussendoor
bezig een nieuwe kap te maken voor over de motor voor mijn maat zijn boot. zal er een plaatje
van maken als ie klaar is.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast