bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 20 Dec 2025, 15:02

met de best wel prima temperaturen op het moment schieten we best lekker op. het rail systeem in de
vloerplaat, de bank en de railtjes gemaakt wat echt wel een precies werkje is om het geheel lekker te
laten schuiven.ook de bovenplaat gemaakt voor de bank die op bed breedte is en met het schuiven van de
bank gedeeltelijk in de achterwand verdwijnt.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor pascall » 21 Dec 2025, 06:09

Tjonge man dit wordt een plaatje!

Ik zie de rails, maar hoe zit het aan de binnenkant, foto?

Mvg,

Pascal
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 21 Dec 2025, 06:44

hey Pascall, zal er ff een plaatje van maken straks. zoals je kunt zien ook de ronde hoek die van de bank
afgezaagd is een nieuwe bestemming gegeven als hoekstuk. laat het geheel er. net ff als een geheel uitzien.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 21 Dec 2025, 13:22

weer zijn we een stukkie verder. vandaag een kader voor de voorzijde van de bank gemaakt en verder wat
freeswerk gedaan. de achterplaat maak ik nog een nieuwe voor uit een stuk. twee delen was ff handiger om
mee naar de boot te nemen en pas te maken. wat de railtjes betreft deze heb ik in twee delen per rail gemaakt
aan de uiteinden een schuin kantje gegeven en zodanig gemonteerd dat dat de bank koud op de vloer staat als
deze is ingeschoven of uitgeschoven. ook kun je zien dat de bed plaat in de wand schuift. indien ik tijd heb voor
de kerst maak ik nog wat kleine dingen en dan ga ik alles afwerken, beitsen en verven.

iedereen fijne feestdagen gewenst en wie weet ligt er een nieuwe boot onder je boom!!

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 21 Dec 2025, 17:07

Zo simpel en doeltreffend, knap bedacht zeg en mooi uitgevoerd!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 21 Dec 2025, 17:12

dank je Pascall, inderdaad werkt simpel vaak het best en kost minder. nutteloze ruimte wordt
zo ook benut.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 05 Jan 2026, 08:36

daar in de garage werken met de huidige temperaturen en sneeuwzooi ff geen optie is en ik toch twee kamers binnen
in huis over heb gebruik ik er een om toch te kunnen beitsen. momenteel bezig met mijn vloertje om deze een antieke
look te geven zoals ik al mijn lijstwerk ook maak. een multiplex plaat eruit laten zien als een antieke plankenvloer vergt
ff werk daar je met diverse kleuren beits en schuurwerk de juiste nostalgische uitstraling moet vinden. uiteraard is de
juiste uitstraling voor een ieder persoonlijk. vandaag hoop ik op de juiste look uit te komen waarna ik de naden kan gaan
kitten. hiervoor gebruik ik een grijze kit daar er in mijn interieur, zoals de raamlijsten, meerdere grijstinten voorkomen.
zo blijft alles een rustige uitstraling geven zonder dat het een kleuren circus wordt. na het kitten werk ik de vloer verder
af met parketlak in ei/zijdeglans. uiteraard volgen de plaatjes later.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 06 Jan 2026, 05:21

jongens even wat anders tussendoor ik heb een vraagje. jullie kennen allemaal intussen mijn bootje wel. nu lees ik
vol interesse jullie avonturen en mijmeringen en droom ik ff weg. dit jaar ben ik voor het eerst ff een weekje op pad
geweest met de boot, normaal pruttel ik wat over de maasplassen, en dat smaakt naar meer want daar heb je naar
mijn mening dan ook een boot voor. mijn bootje is 7.5 mtr lang, 3mtr breed en aangedreven door een 4 cillinder
Mitsubishi k4d 33pk. sommige rivieren, bv de ijsel en waarschijnlijk ook andere wateren kunnen nogal stromen en daar
ik ooit in het najaar op een mooie dag nog ff een stukkie ging en de maas al flinke stroming had waar ik nog met moeite
tegenop kwam is mijn vraag, wat kunnen jullie voor mijn bootje adviseren waar ik beter niet kan gaan varen gezien mijn
33pk om eventuele problemen te voorkomen. ik denk aan bv scheepvaart drukte motor constant vol in de toeren kortom
zaken die je niet wil omdat je de power niet hebt indien je reageren moet. komende zomer wil ik weer lekker op pad dus
jullie raad en advies is zeer welkom.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 06 Jan 2026, 07:12

Aat, ik zie geen belemmering.
Wij hebben zowat alle wateren bevaren, binnenlandse en op zee met onze 14 ton wegende boot uitgerust met een 60 pk motor.
Het duurt wat langer maar je komt er wel.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor stefan » 06 Jan 2026, 08:07

Nou Aat, je kunt echt overal komen daarmee! Mijn bootje is 9 meter met 27 pk.
In het voor- en najaar als de afvoer van de Maas hoog is, wil je inderdaad niet bij Wessem de Maas omhoog omdat het daar erg smal is en dus nog extra stroomt.
In de zomer is er nergens een probleem, ook niet op de IJssel (zelf aantal jaar geleden de IJssel op gevaren in maart, daar bleef op veel stukken maar 3 km per uur SOG over, dat schoot niet echt op...)
Wel is komende zomer de ZuidWillemsvaart wsl helemaal dicht ivm renovatie sluizen, dus noordwaarts alleen via de Maas.
Zelf ga ik in mei een maandje naar Zeeland vanuit Thorn/Wessem.
Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel (voor de winter ligt mijn boot ook bij Frans, in het water)
stefan

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten